miércoles, 22 de agosto de 2012

Nun hai qu'escaecer a Libia



Va poco más d’un añu taba de plena vixencia y actualidá nos medios la “intervención humanitaria” –ye dicir, la invasión militar- de Libia, que daba los sos caberos aliendos tres la cayida de los bastiones afines a la Yamahiriya, gracies a la indispensable actuación de l’aviación de la OTAN, xunto a fuercies especiales terrestres de países como Catar, que prestaron collaboración colos denomaos “rebeldes” que güei tienen el poder formal nesi estáu.

Sicasí, atopámonos con que nada ameyoró, al contrariu. La represión y les tortures son el pan nuesu de cada día, con constantes denuncies d’organismos como Amnistía Internacional o Médicos Ensin Fronteres. La llibertá, dalgo inda más llonxano de consiguir que baxo l’anterior sistema, con un estáu controláu poles facciones “rebeldes” convertíes en cierta manera nel verdaderu poder a pie de cai, un poder que, como ye previsible, actúa con autoritarismu y crueldá, encubierto too ello pola impunidá llegal.

Hai qu’amestar tamién otru elementu, y ye que nel actual panorama d’un supuestu nuevu sistema/ orde / poder que se supón que ta en construcción, pero que nun pasó entá de los cimientos, la ciudadanía ta nuna situación de desamparu propia d’un estáu fallíu. Perdieron les numberoses ayudes sociales de les qu’esfrutaben, aquella educación de baldre y de calidá desapaeció na práutica, y la inseguridá y l’amenaza de tortures o detenciones arbitraries son la constante qu’apavoria a aquelles tribus o territorios que foron favoratibles a la Yamahiriya.

En resume y definitiva, quien pensara que cola intervención de la OTAN y l’asesinatu rastreru del anterior xefe d’estáu diba a florecer en Libia una democracia al estilu lliberal/ burgués européu coles sos “llibertaes” y “beneficios” -que, por ciertu, en munchos casos yeren inferiores a los que teníen los libios y libies cola Yamahiriya-, tuvo que salir yá del so erru y ver la realidá, qu’esti tingláu sólo beneficia a les multinacionales petroleres que progresivamente foron ocupando los yacimientos petrolíferos qu’enantes  yeren propiedá del estáu, y con cuyos beneficios se costeaben les polítiques sociales.

Yá lo dicía va tiempu, por muncho que mos fadiara la figura de Gaddafi, nel conflictu cola OTAN representaba la soberanía y el bientar algamáu pol país con meyor nivel de vida d’África. ¿Qu’había corrupción, o falta de llibertá d’espresión? Claro, de xuru, en tolos sistemes pasa, y nún nel qu’heba una figura personalista inda más. Hai que combatilo y acabar con ello siempre que se puea, el réxime llibiu impuestu por Gaddafi yera fonderamente imperfeutu, pero nun se puede negar que col cambeu, esistió una regresión dafechu pal pueblu libium, que salió perdiendo.

Pues bien, pesie a too ello, y pesie al silenciu mediáticu d’unos mass-media que s’escaecieron d’esi país una vegada que los sos amos algamaron los oxetivos, la realidá ye qu’en Libia nun hai paz, hai resistencia, y hai terrorismu viniente de parte de los nuevos “amos del estáu”, un estáu que,  como tamos viendo, entra dientru de la definiciónd ‘estáu fallíu, nun ye capaz de proporcionar a la ciudadanía un mínimu de derechos, seguridá, llibertá, etc.

Vamos facer un repasu a un día cualquiera en Libia, nesti casu, un 14/08/2012, nel que podemos atopar los siguientes sucesos:

En Trípoli españa una bomba cerca l’hotel Arbea Fousoil. Son varios los coches bomba españaos pola resistencia nes caberes selmanes.

-Milicianos del CNT aforcaron a un mozu na Universidá Nasser, acusáu d’asesinar a 25 “insurxentes”.
-60 prisioneros de guerra foron asesinaos pol CNT depués d’intentar una fuga masiva de la cárcel.
-Un miembru del CNT foi emboscáu por guerrilleros ya ingresáu grave.


En Sabha, rexistráronse combates ente la resistencia y tropes del CNT, finando col secuestru de tres combatientes gubernamentales.

En Misrata, diez combatientes de la Yamahiriya foron condergaos a muerte.

Enfrentamientos entre tropes gubernamentales y guerrilles Touareg, autoorganizaes y armaes n’autodefensa, polos continuos ataques a la xente prieto nel nuevu estáu libiu. Acusen a la xente prieto de ser partidarios de Gaddafi, con quien tantu los Touareg, como otros grupos, atoparon trabayu, sofitu y drechos nel estáu libiu, asina como posteriormente formaron parte de les fuercies defensores de la Yamahiriya.

Vista esta pequena amuesa, ¿de verdá podemos falar de fin del conflictu libiu? ¿Por qué esi asquerosu silenciu mediáticu? Visto lo visto, daquién puede creyese lo que mos tan cuntando sobre Siria, que ta siguiendo unos pasos calcaos a los desendolcaos nel casu Libiu?

A tolo dicho, amestar que’l Conseyu Nacional de Transición Libiu refuga l’autonomía pidida por dellos territorios tres decidilo nes sos asamblees tribales, baxo la escusa de que con ello diba a frayase l’estáu libiu. Son la versión libia del “una, grande, y libre”, son puxarra aplaudida y sofitada poles “democracies occidentales” xunto a autocracies como la catarí.

Vista l’actuación de los gobiernos, los pueblos lo mínimo que podemos facer ye nun escaecer esta gran mentira, y atalantar qu’esta situación de matonismu, conflictu, tortures, represión… tien un enfotu principal: el beneficiu económicu de magnates y les sos petroleres transnacionales.

Capitalismu, al fin y al cabu, sangre y fueu pal beneficiu de cuatro.

2 comentarios:

  1. Al poder nun-y importa los que temos debaxo, seya seododemocráticu o dictatorial, ellos arramplen con too.

    Saludinos. Torno al trabayu pero deseguida marcharé de nueves. La vuelta, eso sí, va ser pa tar con vós por llargo.

    ResponderEliminar
  2. Allégrome d'ello compañeru, un saludu!

    ResponderEliminar