martes, 16 de abril de 2013

Escontra’l tercerposicionismu (o por qué nun val el “nin d’izquierdes nin de dereches”)



Últimamente venimos güeyando un ciertu resurdimientu d’aquello del “nin d’izquierdes nin de dereches” y otros llemes bien conocíos a lo llargo de la hestoria. Esti tipu de discursos topen un nome común nel “tercerposicionismu” o “tercer vía”, movimientos que s’autodenomen “nin d’izquierda nin de derecha”, y que teóricamente refuguen tanto espresiones capitalistes como comunistes o anarquistes.

Y digo teóricamente, porque la hestoria diz lo contrario: al final esti tipu de movimientos “nin d’izquierdes nin de dreches”  acaba siendo’l perru presa del capital, y asitiándose nel tarrén de la ultradrecha. Como exemplu, dicir que baxo esta vía atopamos hestóricamente movimientos tan nefastos como’l facismu, el nacional-socialismu, el falanxismu, el sinarquismu mexicanu, la Guardia de Fierro rumana y tantos otros en numberosos países, con un discursu calcáu y basáu nel ultranacionalismu del estáu correspondiente, el racismu, machismu,etc,  y posiciones pseudoanticapitalistes que, cuando lleguen el poder, amosen ser tolo contrario: el salvavides de la burguesía.

El “nin d’izquierdes nin de dreches” ye una forma d’interclasismu, o lo que ye lo mesmo, amestar organizaciones y razonamientos de calter “conciliador”, qu’apelen al bien común del país. Sicasí, yo entrúgome: ¿cómo ye posible consiguir el bien común d’Asturies baxo un sistema clasista favoratible a la burguesía? ¿De verdá tenemos que buscar “confluyir” coles mesmes élites que lleven munches décades reprimiéndonos tanto como asturianos, como clase obrera?

Les élites económiques y la so representación política enxamás miraron p’Asturies como dalgo más qu’un cachu tierra del que sacar beneficiu cuando ye posible. Enxamás ficieron otra cosa que sofitar tou tipu de rexímenes y gobiernos claramente perxudiciales p’Asturies a tolos niveles, como per otru lláu correspuende a esta clase dominante. El mal nun ye “España” como ente abstractu. El mal ye la so representación d’una élite espeyu del sistema capitalista, que puxa por España como’l proyeutu político-económicu que caltenga los sos intereses de clase.

El mal, poro, ye un sistema capitalista que mos oprime social y culturalmente al traviés de les sos distintes ferramientes, y entós yo entrugo: ¿cómo se puede plantegar l’interclasismu como igua a una situación que precisamente requier de soluciones de clase que pongan igua a la opresión nacional y de clase?

Que nós, clase obrera, vayamos xuntos de la manina colos Cosmen y compañía, sólo significa daqué: firmar la sentencia de muerte d’esti país. ¿Pensamos que nun van a fagocitanos, que va a apaecése-yos l’espíritu santu y de sópitu tornase esmolecíos polos sos “siervos” y por Asturies como dalgo más qu’un territoriu con intereses económicos a aprovechar?

Si n’Asturies el movimientu nacionaliegu modernu tuvo un orixe claramente obreru, y entá lu caltién, ye precisamente porque sólo la clase obrera lluchó pol presente y pol futuru d’esti país nes sos distintes estayes. Enxamás vamos ver un movimientu de lliberación que tamién ameste a la burguesía, porque nin esta ta interesada na llibertá del pueblu asturianu, nin dichu movimientu sedría más qu’una patraña, una gran mentira dirixida al caltener los privilexos de los mesmos que mos afueguen.

En definitiva, ye imprescindible que como asturianos y como clase obrera sepamos combatir cualquier tipu d’espresión “conciliadora” pa coles élites, porque’l “nin d’izquierdes nin de dreches” tien un usu y unos fechos hestóricos venceyaos a movimientos nefastos pa la clase obrera. Y n’Asturies, col populismu centraliegu y nacionalista español  d’UPyD yá metíos nel parllamentu, espresiones populistes como FAC, y la "izquierda" de PSOE ya IU –que nel casu’l PSOE prautica un nacionalismu español radical-, tenemos un bon caldu de cultivu pa esti tipu de discursos supuestamente patrióticos qu’al final acaben nuna suerte de “neocovadonguismu” ranciu, y na complicidá pa cola élite que mos mata como pueblu y como clase social.

No hay comentarios:

Publicar un comentario