lunes, 1 de octubre de 2012

Arrodiellaos, y perdiendo

Nun ye cosa nueva qu’Asturies sufre d’un texíu gubernamental ya institucional fonderamente clientelar, ye dicir, mui somorguiáu a intereses ayenos a los d’Asturies y la so xente, yá seya a nivel de partíu políticu, a nivel sindical, a nivel de gobiernu, etc., pero ye que nos caberos díes güeyé un par de fechos que me paecieron persignificativos de cómo furrula güei Asturies, d’a quién beneficia esi furrulamientu, y sobre too, de lo perxudicial que ye pa esti país tar arrodiellaos, y hai que dicilo asina, porque ye la realidá. Nun sé si tamos arrodiellaos pa ser fusilaos al amanecer o con posibilidaes d’irguinos, verémoslo, pero vamos al granu con esos fechos de los que falaba:


Fechu 1: Cero soberanía, cero respetu


Esti fin de selmana, el gobiernu estatal del apreciáu (ja!), queríu (jaa!) y prestixosu (jaaa!) Mariano Rajoy fizo pública la fecha del so aconceyamientu col presidente asturianu, el activu (ja!), falador (jaa!) y llíder (jaaa!) Javier Fernández, pal prósimu xueves. Hasta ehí too puede paecer medianamente normal, pero resulta qu’hai una “pequena” cosiquina que reseñar: resulta que’l gobiernu estatal punxo esa fecha ensin siquiera consultala col gobiernu asturianu. Ablucante.

Sicasí, el gobiernu asturianu, siguiendo l’estilu del so cabezaleru, soltó un suspiru, reburdió un poco “amosando maltar” –hai qu’aparentar-, pero a fin de cuentes, el xueves tará bien puntual y sorriente p’aconceyar con Marianín. Qué queréis que-vos diga, pero nun surpriende, nun ye más que un bon exemplu de lo que ye’l gobiernu asturianu, pero non esti, sinon toos los que foron pasando a lo llargo de los años pel nuesu país.

Nun ye una custión namái de Javier Fernández, ye una custión del sucursalismu xeneralizáu de los partíos políticos asturianos con representación institucional, que tan en xeneral baxo los dictaos de les cúpules estatales, pa les qu’Asturies ye un cachu tarrén que ta ehí, y que como nun molesta muncho, nin pon grandes torgues a proyeutos perxuiciosos pal país pero bonos pa otros territorios, queda nel escaezu, o si s’alcuerden de nós ye pa usanos como cmodín y llantanos aquello que nun toleraríen n’otros llaos.
Sinceramente, paezme qu’anque nun foi dalgo con gran repercusión, ye una humildación, otra más de tantes, y deriva de la falta de soberanía xeneral del nuesu país, a nivel de partíos, de sindicatos, d'instituciones… Quédanos muncho qu’aguantar.

Fechu 2: Esfarrapar una caxa solvente pa salvar otres


 Nestos caberos díes tamién conocimos que, según una auditoría, Liberbank –entidá qu’engloba’l negociu de lo qu’enantes yeren Caxastur, Caxa Estremadura, y Caxa Cantabria, sumao a Caxa Castiella La Mancha, dientru del Bancu Liberta, qu’al so tiempu ye propiedá de Caxastur (vaya líu)- tien un furacu económicu de –agarráivos- cerca de 1.200 millones d’euros.

Como toos y toes sabemos, Caxastur, yera una entidá mui meyorable en cuantes a los sos fines, el destín de los sos beneficios, la so manera d’organizase, etc., pero de la mesma manera tamién ye verdá que yera una de les caxes que s’atopaben en meyores condiciones, qu’en solitariu nun sufriría apuros económicos y, meyor o pior, podría siguir alantre cola so actividá.

Sicasí, por decisión política viniente de fuera d’Asturies, llantáronmos a les caxes estremeñes y cántabres –que nun son el problema- y, sobre too, la CCM, esa entidá afuracada per tolos llaos por una pésima xestión que la dexó a piques de la quiebra. Pero ehí taba la clase política y les instituciones asturianes pa salir al rescate, y mercar esi pufu.

Consecuencia: Caxastur tuvo que pesllar oficines pa “reordenase”, práuticamente suprimió la so obra social en cuantes a aportaciones a asociaciones, cultura, etc., dexando un ermu inda mayor en cuantes a actividaes artístiques o asociatives, y sobre too,  asoleyando esi furacón que nin con tolo que tenemos guardao debaxo’l colchón sedríemos a pagar.

Segunda consecuencia más grave pa tolos y toles asturianes: el créditu  ta más caru que n’otra coyuntura, na que’l  tema de les caxes se ficiere atendiendo a criterios rellacionaos col bien d’Asturies, y non pa salvar el culu al poderosu de turnu en Castiella o a nivel estatal.

De pasu, recordemos tamién, qu’otra cosa que contribuyó a encarecer el créditu p’Asturies foi l’amenaza estatal d’interveninos. Resulta qu’hasta agora, Asturies inda nun pidió perra dala del “fondu de rescate autonómicu”. De nueu, el gobiernu español, h.odiéndonos a base de bien.

Paezme que con esti par de casos queda perbién ilustrada cuál ye la principal llaceria d’Asturies: clientelismu, falta de soberanía, falta de voluntá pa facer el bien , atención a intereses ayenos… En fin, nada nuevo, pero por ello nun hai que dexar de denuncialo y afitar qu’hai alternativa, y ta bien clara: soberanismu.


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