martes, 16 de octubre de 2012

¿Caminando al desaniciu?


Ayeri conocíemos los caberos datos del INE sobre la evolución poblacional d'Asturies, y l'asuntu non sólo nun meyora, sinon que ye inda más esmolecedor que n'anteriores estudios. Esta vegada, ente Xineru y Setiembre perdimos 4.534 habitantes, al tiempu que dende Xineru del añu 2011 yá son más de 17.000 los mozos y moces que tuvieron que colar d'Asturies, emigración forzada, esa gran llaceria qu'asola'l nuesu país dende va munchos años.

La realidá ye la que ye, económicamente'l declive dende la reconversión industrial ye evidente, y lo poco recuperao ente finales de los 90 y entamos del nuevu sieglu perdímoslo con creces cola entrada d'esta nueva etapa de "crisis" del capitalismu. Somos un pueblu yá avieyáu, qu'inda se ta avieyando más, y que nun tien perspeutives de camudar esa situación.

Asturies ye un país que nun se puede permitir tener a tantos fíos y fíes fuera de la so tierra de manera forzada, y ye que si entrugues a los y les emigrantes si colaron por gustu, la gran mayoría dirate que lo fizo por necesidña, por falta de perspeutives llaborales, por falta d'emplegos dignos, a la gueta d'un futuru.

Nun ye agradable dicilo, pero la dinámica d'esti pueblu conduz al desaniciu demográficu, que xuníu al cultural, identitariu, etc., nun conformen un panorama mui optimista que digamos. Sicasí, la obligación de la mocedá que resiste nel país ye lluchar, dinamizar una sociedá que necesita esconsonar y camudar dafechu.

Poro, estos díes de movilizaciones estudiantiles, pesie a que nun mos presten muncho los convocantes, tienen que ser un puntu de partida pa que la mocedá asturiana garre a la fin la responsabilidá de dá-y la vuelta al país, de qu'algamemos una esperanza nun futuru meyor pa esti pueblu.

Y esi entamu pa un futuru meyor pa esti pueblu, ye facer l'analís de cómo tamos, de por qué y de quién ye la culpa. Una clas política corrupta, un sistema clientelar y sucursalista, un sistema capitalista agresor, y la falta de soberanía pa dá-y a esti pueblu les polítiques que necesita.

Un pueblu avieyáu, pero siempres lluchador hasta la muerte. Vamos a resistinos a morrer, esa ye una estadística que l'INE nun estudió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario