sábado, 13 de octubre de 2012

Marcianos na Xunta Xeneral




Esti vienres lleía ablucáu en distintos medios de comunicación asturianos una noticia que me paeció una mestura de chancia de mal gustu, incredulidá y, en definitiva, que tan llocos estos (representantes políticos) asturianos: resulta que na Xunta Xeneral, el parllamentu asturianu, esi supuestu espaciu pa la representación del pueblu, aprovechó’l debate d’orientación política p’aprobar una propuesta d’UPyD en refugu a la cellebración de referéndums d’autodetermín, en rellación col actual panorama en Catalunya.

Pensé dalgo: esta xente vive n’otru planeta. Resulta que tamos nun país onde si dalgo mos sobra son problemes, asuntos que necesiten d’una igua viniente de la nuesa clas política, pero non, pa UPyD, esi partíu contrariu a les autonomíes pero que nun dubia en presentase a les elleiciones y garrar les sovenciones derivaes d’ello, l’esmolecimientu ye que la Xunta Xeneral se declare contra los referéndums d’autodetermín, y FSA-PSOE, PP y FAC, na so llinia de ser más papistes que’l papa, sofitaron la xugada maxenta.

Nun sacamos nenguna cosa clara respeuto a los problemes de los y les asturianes, nengún alcuerdu, nenguna intención de facer daqué, movese pa poder solucionalos o que los sos efeutos na sociedá asturiana seyan menores. Simplemente, pónense más cachondos amosando na sede parllamentaria el so gran patriotismu español, que tan al serviciu de la “nación roxigualda” pa lo qu’esta mande, y lo mesmo da quién tea nel gobiernu; Madrid manda.

Demientres cuatro de les cinco fuercies con representación nel parllamentu se declaren contraries a que’l pueblu d’un determináu territoriu decida llibre y democráticamente cuál quier que seya’l so futuru como país, n’Asturies vemos unos cuantos esmolecedores y murnios conflictos pa los que nun se da una rempuesta tan unánime, rápida y enérxica:

-Liberbank, -esi frankenstein bancariu creáu pa que l’estáu español se quitare d’en mediu’l problema que-yos supunxo la Caxa de Castiella La Mancha a costa d’esfarrapar l’asturiana, cántabra y estremeña-, amás de lo yá comentao sobre’l furacu económicu col que cunta la entidá y la práutica desapaición de la so obra social, agora anuncia una mengua de la so plantilla, amás de reducciones salariales. 


Nesti país, nel que tenemos 100.000 paraos y paraes, y munchos miles de lleendes urbanes espardíes pel mundu, permitímonos el lluxu de renunciar a la nuesa caxa d’aforros, y con ello perder emplegos, calidá de los mesmos, una obra social que daba vida a la cultura, el deporte, etc. y en definitiva, un instrumentu que bien dirixíu y xestionáu sedría d’un valir incalculable pa l’Asturies del presente y del futuru. Pero pa UPyD, FAC, PP y FSA-PSOE, ye más importante que nun heba referéndum d’autodetermín.

-El gobiernu estatal, depués de meses de presiones d’industries como ArcelorMittal, AZSA o Alcoa, aprobó una orde ministerial cola que garantiza una tarifa llétrica especial pa los grandes consumidores d’enerxía. Nello presionó tamién el gobiernu asturianu, sí, pero emburriáu por eses multinacionales que nun busquen otra cosa que más beneficios. Pel so lláu, el gobiernu asturianu, como contrapartida a esa presión, debería pidir como mínimo a diches factoríes dalgún tipu de compromisu/alcuerdu de que se caltendrán TOOS los puestos de trabayu anguaño esistentes. 


Pero non. Les multinacionales presionaron, chantaxearon con amenaces de despidos, pieslle d’instalaciones, o incluso cola desllocalización dafechu, consiguieron el so oxetivu d’una tarifa llétrica más barata, y too ello de baldre. Mañana, si-yos da pola gana, nun tienen nengún compromisu nin siquier simbólicu de caltener a tola plantilla, porque nadie-yos los desixó. Lo mesmo pasa col fornu altu d’ArcelorMittal en Xixón, aparáu como mínimo hasta Xineru, y que veremos si torna a furrular… Eso sí, en casu d’un futuru conflictu llaboral nestes compañíes, nun dubiemos que le fuercies de represión van dir a defender los intereses d’estos capitalistes a los que-yos consienten y consintieron too. Pero pa UPyD, FAC, PP y FSA-PSOE, ye más importante que nun heba referéndum d’autodetermín.

-Resulta que lo que diben a ser dos supuestos exes d’actividá económica p’Asturies, el Niemeyer y el Calatrava, tan en mal momentu económicu. O más que los complexos en sí, les entidaes que los xestionen. Una Fundación Niemeyer que debe cerca de 3 millones d’euros, y una Jovellanos XXI que debe otru puñáu pergrande de millones, y que yá ta en Concursu d’Acreedores. 


Nel casu de Jovellanos XXI, amás, ta arrastrando al desaniciu a otres empreses como Ipezsa, que polos impagos van a pique. D’otra manera, les families Cosmen y Lago, propietaries de Jovellanos XXI, y burgueses per escelencia del nuesu país, nun se ven salpicaos de nenguna manera, nun se-yos piden responsabilidaes dende l’Ayuntamientu o’l gobiernu asturianu, nin van a responder col patrimoniu d’otres de les sos numberoses y lucratives compañíes. Nun importa que’l modelu enfocáu al seutor terciariu, con amiguismos, corrupción y mala xestión, que representen el Calatrava o el Niemeyer fora un auténticu fracasu. Pa UPyD, FAC, PP y FSA-PSOE, ye más importante que nun heba referéndum d’autodetermín.

Y a too esto hai qu’amestar el conflictu na sanidá asturiana, los retayos n’educación, empreses y organismos públicos, supresión d’otros, l’avezada –y non por ello menos llaceriosa- discriminación nes escueles a quienes quieren deprender asturianu y nun pueden, menos ayudes pa la promoción de la llingua asturiana, l’amenaza del Fracking nel nuesu país, la non igua d’un conflictu mineru que paez destináu a la muerte del sector, etc etc etc

En definitiva, qu’hai milenta temes de los que tratar y polos que poner l’enfotu y esmolecimientu na cámara de representantes del pueblu asturianu. Pero non, ellos a lo suyo, como si de marcianos se tratare. Unos presentando proposiciones de refugu al autodetermín, otros viaxando a Madrid pa ver desfilar a una cabra y una bayura de gochos…

Menuda cruz mos cayó…


No hay comentarios:

Publicar un comentario