viernes, 7 de septiembre de 2012

Ye 8 de Setiembre




Pasó otru añu más, llegó otru 8 de Setiembre, l’ocho de Setiembre del añu 2012. Nesti país de nueso, poco o nada ameyoró nestos 365 díes, al igual que va dos años, y tres, y cuatro… Asturies sigue nuna situación poco deseable, en práuticamente cualquier ámbitu que nos queramos fixar. Nun ye too malo, nun ye too llaceria, pero la gravedá d’esta prevalez penrriba de lo bono, ye dalgo que, anque non inevitable, ye conveniente destacalo, porque aquellos puntos nos que tamos mal, son precisamente aquellos que deciden la continuidá como pueblu d’Asturies, colos sos símbolos, la so llingua, les sos tradiciones, les sos actividaes económiques, la so cultura, el so sistema, les sos rellaciones estatales y supraestatales, y un sinfín d’hestories más.

Sicasí, el mio enfotu de güei nun ye enrrollame con toes eses coses que yá denunciamos milenta vegaes, y que toos y toos sabéis. L’enfotu ye que, nesti 8 de Setiembre, el pueblu, los que facemos y damos vida a eso que se llama Asturies, demos un sentíu verdaderamente útil y provechosu a esti día que dende les instituciones, dende’l gobiernu quieren que lu exerzamos de manera esclusivamente lúdica, festiva, de folixa y na más. Pero dende’l pueblu, amás d’eso, hai que dái un sentíu vindicativu.

Tenemos qu’alcordanos de toes eses persones que toos y toes conocemos, que tuvieron que colar d’Asturies pola falta d’oportunidaes. De toes eses persones que dende un destierru non reconocíu siguen alcordándose a diariu de la so tierra y de la so xente, y que tan naguando por poder dalgún día tornar a esti país. Yo aspero que toos y toes puedan facelo, que nun pase como l’anterior xeneración d’emigraos y emigraes que dende llugares como américa o centro-europa morrieron coles ganes de volver a ver la so tierra.

Hai qu’alcordase tamién d’eses miles de persones que nel pasáu dieron el so tiempu, el so esfuerzu, el so pensamientu, y en munchos casos les sos vides, lluchando por una Asturies meyor, seyan de la ideoloxía que seyan y nel tiempu que seya, a toos ellos tamién el merecíu homenaxe, especialmente a les que llucharon por una Asturies socialista y, poro, soberana.

Y por supuestu, a toes aquelles persones que güei siguen la llucha, que son la cabera trinchera, la cabera defensa d’esti país. A vegaes débil, a vegaes desorganizada, a vegaes ensin aprovechar dafechu’l so potencial y posibilidaes, pero ensin dubia dala sobre que s’actúa siempres coles meyores intenciones, pol bien d’Asturies.

En definitiva, ye hora d’alcordase de toes eses persones que nun salen na foto, y que tienen o tuvieron a Asturies y la so xente nel so camientu. Esi ye’l verdaderu sentíu d’esti 8 de Setiembre, esconsonar concencies, y honrar a aquellos y aquelles que dalgún día ficieron lo mesmo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario