Darréu preséntase
un estractu d'una charra pronunciada por Lamont Lilly el 29 de marzu 2014,
mientres una conferencia en Durham, Carolina del Norte, sol llema “Tiempos
difíciles son tiempos pa lluchar” n’alcordanza de la muerte de Lenin fai 90
años.
La Cuestión Nacional y la Llucha de Lliberación Prieta
Según Vladimir
Lenin fizo n'ochobre de 1917, agora ye'l momentu en que les/los combatientes
pola llibertá, una vegada más, vuelvan reconsiderar la importancia de la Cuestión
Nacional. Como pensadores y revolucionaries/os de güei, ye hora de que mos enfrentemos
a la realidá de les nueses cambiantes condiciones. Ye hora de reevaluar la
forma en que l'imperialismu y la dominación capitalista siguen faciendo la so
manera de primir a diversos grupos, rexones y nacionalidaes.
Resulta que yo pertenezo
a una nacionalidá bien especial y bien primida equí n'Estaos Xuníos – la
afroamericana-. Los mios antepasaos fueron traíos contra la so voluntá a
trabayar gratuitamente al Norte, Sur y Centroamérica. Fueron traíos encadenaos
a trabayar la tierra. Esperimentaron les condiciones más brutales y sádiques
que se vieron en tiempos modernos, dando pie a les condiciones sociales que
güei se ven nel Hemisferiu Occidental de racismu institucionalizáu.
N'Estaos Xuníos,
les/os afroamericanos inda son calteníos como rehenes en zones de probeza. Les
nueses families y comunidaes tán siendo desmantelaes pol complexu industrial de
prisiones. Nueses/os neños tán siendo prindaos tolos díes pol viaductu de la
escuela a la prisión. Miembros pervalibles de la nuesa comunidá tán siendo
asesinaos con impunidá polos departamentos llocales de policía y los
vixilantes. Tocantes al nuesu derechu al trabayu, les/os afroamericanos somos
les/os últimos contrataos y les/os primeros despidíos, mientres siguimos
suxetos a la discriminación racial nel sitiu de trabayu. En referencia a la
Cuestión Nacional y la llucha pola lliberación prieta, les/os afroamericanos
siguen atayaos y furiosos con sobrada razón. Como revolucionaries/os, tenemos
que ser honestos con estes condiciones. Tenemos que deprender d'elles tantu
como sía posible.
Reexaminando lo
vieyo y lo nuevo
Lo que la Cuestión Nacional
oblíganos a faer como revolucionaries/os, ye siguir na busca de meyores
práctiques y soluciones, non solo a los derechos de les/os trabayadores y a la
esplotación del trabayu, sinón soluciones pa los distintos grupos que son
primíos en diverses maneres pola supremacía blanca y pa les nacionalidaes que
de cutiu son ignoraes y hasta escaecíes pol chovinismu blancu.
Como unu de los
mayores catalizadores del pensamientu revolucionariu, Vladimir Lenin taba bien
consciente d'esta opresión particular. Nun folletu del añu 1917 tituláu
“Estadístiques y Socioloxía”, Lenin escribe: “N'Estaos Xuníos, los negros
tendríen de ser clasificaos como una nación primida pola igualdá que se llogró
mientres la guerra civil de 1861-1865 y que foi garantizada pola Constitución
de la República …. nes árees principales de concentración prieta (el sur)”.
Esto foi nel 1917.
L’área conocida como’l Cinturón Prietu del Sur, yera onde la mayoría de la
población afroamericana moraba enantes de los dos foles migratories masives haza'l
norte urbanu. Hasta nesi entós, Lenin atalantólo correchamente. La so percepción
al empiezu del sieglu XX rápido reconoció que'l capitalismu, l'imperialismu y el
colonialismu afectaren a les/os descendientes africanos d'una manera bien
especial, sobremanera nel sur d'Estaos Xuníos.
Lenin referierse al
sur d'Estaos Xuníos como “la zona más enllancada onde les mases tán sometíes a
la mayor degradación y opresión… una especie de prisión na qu'estos negros
desafiaos tán llendaos, aisllaos y privaos d'aire fresco”.
La reflexón de
Lenin sobre la Cuestión Nacional, y más concretamente sobre la Cuestión Negra,
taba a años lluz per delantre de los sos contemporaneos revolucionarios, polo
que ye esactamente la razón por que les/os actuales combatientes pola llibertá
tienen de volver a evaluar de nuevu esta crítica cuestión.
Mientres les/os
afrodescendientes siguen siendo linchaos por xente como Michael Dunn y George
Zimmerman, les/os revolucionarios tienen de siguir calteniéndose firmes sobre
esta cuestión. Como foi señalao por Lenin bien articuladamente na so Tesis de
1920 sol títulu “Proyeutu de Tesis sobre la Cuestión Nacional y Colonial,” “Los
partíos comunistes tienen d'esponer sistemáticamente esa constante violación a
la igualdá de les naciones y a los derechos garantizaos a les minoríes
nacionales, que va ser vistu en tolos países capitalistes, a pesar de les sos
constituciones democrátiques … primeru xuniendo al proletariáu y depués a tola
masa de la población trabayadora na llucha contra la burguesía , y segundu, que
tolos partíos comunistes tienen d'emprestar ayuda directa a les naciones
dependientes y desfavorecíes”.
Esteifoi un
recordatoriu personal a toes/os los revolucionarios pa construyir y conectar
viviegamente les nueses lluches. Como revolucionaries/os de güei, nun tenemos
más remediu que ser firmes combatientes contra la detención y rexistru”
(Stop-and-Frisk). Nun tenemos más remediu que ser firmes defensores en contra
de la canalización d'estudiantes haza les prisiones (School-to-Prison Pipeline)
y contra’l complexu industrial de prisiones. Estes son polítiques distintives y
práctiques institucionalizaes que desproporcionadamente busquen primir a les/os
afroamericanos.
“Driving While
Black” (“remanando mientres se ye negra/u”, manera racista de detener a una
persona pol so color) y el perfil racial son parte de la fibra del
imperialismu. Como revolucionaries/os empónense polos principios leninistes,
nun podemos despintar esta realidá y esperar que tou salga bien. Como
revolucionaries/os socialistes, tenemos que reconocer el potencial qu’hai equí.
Tenemos qu'abrazar la posibilidá de construyir un movimientu más fuerte
sofitando la Cuestión Nacional, independientemente de la forma qu'adopte.
Al traviés de los
güeyos del capitalismu, les/os trabayadores afroamericanos sufrieron enforma.
Al ser les/os últimos contrataos y les/os primeros despidíos, les/os trabayadores
prietos caltuviéronse col mínimu de paga; yá sía nel norte urbanu o nel sur
rural, les/os trabayadores negros siguen siendo esplotaos nel mayor grau. El
movimientu sindical non solo tien de ver esto; tien de falar fuertemente contra
esa política racista y costantemente sofitar la resistencia.
Estes son les
mesmes táctiques que la clase dominante utiliza intencionalmente p'aprovechase
de les/os probes y el proletariáu, pa conquistar y estremar el nuesu movimientu
de mases. Foi Vladimir Lenin sicasí, quien instruyó a les/os marxistes
revolucionarios a ser críticos nel nuesu analís del racismu estructural ya
institucionalizáu —de la sotileza del privilexu blancu y cómo ésti afecta a la
clase obrera a nivel mundial. Como revolucionaries/os, tenemos el deber de
sofitar la Cuestión Prieta, pa sofitar la lliberación total d’opresión y buscar
el so amiestu.
Al igual que Lenin
tuvo la perspectiva d'armar la revolución enantes de la so muerte fai 90 años,
debemos güei siguir la obra de construyir un frente unificáu. La Cuestión
Prieta nun ye solo una cuestión d'entender el nacionalismu de les/os oprimíos,
nun importa la forma. Ye, sicasí, llanzanos haza la igualdá político y
económico, haza la xusticia social y l'autonomía cultural, haza'l derechu a
decidir el nuesu propiu destín. La llucha pola lliberación y
l'autodeterminación nun ye solo una causa política, sinon una causa moral. Esti
ye'l modelu que Lenin dexó al socialismu revolucionariu. La llibertá pa toes/os
ta lloñe de ser un fechu, collacios. ¡Vamos trabayar!
Siguis dándo-y. ¡Cómo me presta!
ResponderEliminarSaludos