martes, 10 de junio de 2014

L'orde reina en Berlín

 
Torna al asturianu d'esti céllebre testu de Rosa Luxemburgo, na viéspora del so asesinatu por, ente otros, el gobiernu socialdemócrata, en 1919.



L'orde reina en Berlín



"L'orde reina en Varsovia", anunció'l ministru Sebastiani a la Cámara de París en 1831 cuando, dempués de llanzar el so tarrecible asaltu sobre'l barriu de Praga, la soldadesca de Paskievitch entrara na capital polaca pa dar empiezu al so trabayu de verdugos contra los insurxentes.


"¡L'orde reina en Berlín!", proclama triunfante la prensa burguesa, proclamen Ebert y Noske, proclamen los oficiales de les tropes victorioses a les que la gandaya pequeñoburguesa de Berlín acueye nes cais ximelgando los sos pañuelos y llanzando los sos ¡ixuxú! La gloria y l'honor de les armes alemanes salváronse ante la hestoria mundial. Los llamentables vencíos de Flandes y de les Ardenes restablecieron la so sonadía con una rellumante victoria sobre...los 300 "espartaquistes" del Vorwärts. Les xestes de la primer y gloriosa meyora de les tropes alemanes sobre Bélxica, les xestes del xeneral von Emmich, el vencedor de Liexa, palidecen ante les fazañes de Reinhardt y Cía., nes cais de Berlín. Parllamentarios qu'allegaren a axustar la rindición del Vorwärts asesinaos, estrozaos a golpes de culata pola soldadesca gubernamental hasta'l puntu de que los sos cadabres yeren dafechu irreconocibles, prisioneros colgaos de la paré y asesinaos de tala forma que teníen el craniu rotu y la masa cerebral espardida: ¿quién piensa yá a la vista d'estes glorioses fazañes nes vergoñoses ganes ante franceses, ingleses y americanos? "Espartaco" llámase l'enemigu y Berlín el llugar onde los nuesos oficiales entienden qu'han de vencer. Noske, “l'obreru", llámase'l xeneral que sabe entamar victories ellí onde Ludendorff fracasó.


¿Qué tanto pensar equí nel enfile de victoria de la cuadra qu'impunxo ” l'orde" en París, na bacanal de la burguesía sobre los cadabres de el lluchadores de la Comuña? ¡Esa mesma burguesía qu'acaba de capitular vergoñosamente ante los prusianos y d'abandonar la capital del país al enemigu esterior pa poner pies en polvorosa como'l postreru de los cobardes! Pero frente a los proletarios de París, afamiaos y mal armaos, contra les sos muyeres y fíos indefensos, ¡cómo volvía floriar el coraxe viril de los fiyinos de la burguesía, de la “mocedá dorada", de los oficiales! ¡Cómo se desamarró la bravura d'esos fíos de Marte humildaos poco antes ante l'enemigu esterior agora que se trataba de ser bestialmente crueles con indefensos, con prisioneros, con cayíos!


"¡L'orde reina en Varsovia!", "¡L'orde reina en París!", "¡L'orde reina en Berlín!", esto ye lo que proclamen los guardianes del “orde" cada mediu sieglu d'un centru a otru de la llucha histórico-mundial. Y esos eufóricos “vencedores" nun se decaten de qu'un “orde" que dacuando ha de ser calteníu con eses carniceríes sangrientes marcha haza'l so fin. ¿Qué foi esta última "Selmana d’ Espartaco" en Berlín, qué traxo consigo, qué enseñances nos apurre? Entá metanes la llucha, en mediu del clamor de victoria de la contrarrevolución han de faer los proletarios revolucionarios el balance de lo asocedío, han de midir los acontecimientos y les sos resultancies según la gran midida de la hestoria. La revolución nun tien tiempu que perder, la revolución sigue avanzando haza les sos grandes metes entá percima de les tumbes abiertes, percima de les “victories" y de les “derrotes". La primer xera de los combatientes pol socialismu internacional ye siguir con llucidez les sos llínees de fuerza, los sos caminos.


¿Podía esperase una victoria definitiva del proletariáu revolucionariu nel presente enfrentamientu, podía esperase la cayida de los Ebert-Scheidemann y la instauración de la dictadura socialista? En concencia que non si se tomen en considerancia la totalidá de los elementos que deciden sobre la cuestión. La ferida abierta de la causa revolucionaria nel momentu actual, la inmadurez política de la masa de los soldaos, qu'inda se dexen manipoliar polos sos oficiales con fines antipopulares y contrarrevolucionarios, ye yá una prueba de que nel presente choque nun yera posible esperar una victoria duradera de la revolución. Per otra parte, esta inmadurez del elementu militar nun ye sinón un síntoma de la inmadurez xeneral de la revolución alemana.


El campu, que ye d'onde procede un gran porcentaxe de la masa de soldaos, sigue ensin tar apenes tocáu pola revolución. Berlín sigue tando hasta agora prácticamente aisllao del restu del país. Ye cierto qu'en provincies los centros revolucionarios -Renania, la mariña norte, Braunschweig, Sajonia, Württemberg- tán con cuerpu y alma al llau de los proletarios de Berlín. Pero lo que sobremanera falta ye coordinación na marcha haza alantre, l'acción común directa que-y daría una eficacia incomparablemente cimera a la ofensiva y a la rapidez de movilización de la clase obrera berlinesa. Per otra parte, les lluches económiques, la verdadera fuerza volcánico qu'impulsa p’ alantre la llucha de clases revolucionaria, tán inda -lo que nun dexa de tener fondes relaciones coles insuficienci3s polítiques de la revolución apuntaes- nel so estadiu inicial.


De too esto espéyase que nesti momentu yera imposible pensar nuna victoria duradero y definitivo. ¿Foi por ello un “erru" la llucha de la última selmana? Sí, si tratárase puramente d'una "ofensiva " intencional, de lo que se llama un "putsch". Sicasí, ¿cuál foi'l puntu de partida de la última selmana de llucha? Al igual qu'en tolos casos anteriores, al igual qu'el 6 d'avientu y el 24 d'avientu: ¡una brutal prevocación del gobiernu! Igual que'l bañu de sangre a que fueron sometíos manifestantes indefensos de la Chausseestrasse ya igual que la carnicería de los marineros, nesta ocasión l'asaltu a la xefatura de policía de Berlín foi la causa de tolos acontecimientos posteriores. La revolución nun opera como-y vien en gana, nun cola en campu abierto, según un plan intelixentemente concebíu polos “estrategues". Los sos enemigos tamién tienen la iniciativa, sí, y empléguenla por riegla xeneral más que la mesma revolución.


Ante'l fechu de la descarada prevocación per parte de los Ebert-Scheidemann, la clase obrera revolucionaria viose obligada a recurrir a les armes. Pa la revolución yera una cuestión d'honor dar darréu la más enérxica rempuesta al ataque, so pena de que la contrarrevolución crecer col so nuevu pasu alantre y de que les files revolucionaries del proletariáu y el creitu moral de la revolución alemana na Internacional sufrieren grandes perdes.


Otra manera, la inmediata resistencia qu'opunxeron les mases berlineses foi tan bonal y llena d'una enerxía tan evidente que la victoria moral tuvo dende'l primer momentu de parte de la “cai".


Pero hai una llei vital interna de la revolución que diz que nunca nun hai que parase, sumise na inacción, na pasividá dempués de dar un primer pasu alantre. La meyor defensa ye l'ataque. Esta riegla elemental de toa llucha rixe sobre tolos pasos de la revolución. Rescamplaba  -y entendelo asina atestigua'l sanu instintu, la fuerza interior siempres dispuesta del proletariáu berlinés- que nun podía dase por satisfechu con reponer a Eichhorn nel so puestu. Bonalmente llanzóse a la ocupación d'otros centros de poder de la contrarrevolución: la prensa burguesa, les axencies oficioses de prensa, el Vorwärts. Toes estes midíes surdieron ente les mases a partir del convencimiento de que la contrarrevolución, pela so parte, nun se diba conformar cola derrota sufierta, sinón que diba buscar una preba de fuerza xeneral.


Equí tamién atopamosnos ante una de les grandes lleis históriques de la revolución frente a la que s'estrellen toles habilidaes y sabiduríes de los pequeños “revolucionarios" al estilu de los del USP, qu'en cada llucha namái s'enfoten en buscar una cosa, sides pa la retirada. Una vegada que'l problema fundamental d'una revolución foi plantegáu con total claridá -y esi problema ye nesta revolución el derrocamientu del gobiernu Ebert-Scheidemann, en cuantes que primer torga pa la victoria del socialismu- entós esi problema nun dexa d'apaecer una y otra vez en tola so actualidá y cola fatalidá d'una llei natural; tou episodiu aislláu de la llucha fai apaecer el problema con toles sos dimensiones por pocu preparada que tea la revolución pa da-y solución, por pocu maurez que sía inda la situación. "¡Abaxo Ebert-Scheidemann!", ye la conseña qu'apaez inevitablemente a cada crisis revolucionaria  en cuantes qu'única fórmula qu'escosa tolos conflictos parciales y que, pola so lóxicu interna, quiérase o non, emburria tou episodiu de llucha a les so más estremes consecuencies.


D'esta contradicción ente'l calter estremu de les xeres a realizar y l'inmadurez de les condiciones previes pa la so solución na fase inicial del desenvolvimientu revolucionariu resulta que cada llucha sáldase formalmente con una derrota. ¡Pero la revolución ye la única forma de "guerra" -tamién ye ésta una llei bien peculiar d'ella- na que la victoria final namái puede ser preparada al traviés d'una serie de "derrotes"!


¿Qué nos enseña tola hestoria de les revoluciones modernes y del socialismu? El primer fogaral de la llucha de clases n'Europa, el llevantamientu de les texedores de seda de Lyon en 1831, acabó con una severa derrota. El movimientu cartista n'Inglaterra tamién acabó con una derrota. La insurrección del proletariáu de París, nos díes de xunu de 1848, remató con una derrota asoladora. La Comuña de París zarró con una tarrecible derrota. Tol camín que conduz al socialismu -si considérense les lluches revolucionaries- ta semáu de grandes derrotes.


Y, sicasí, ¡esi mesmu camín conduz, pasu a pasu, ineluctablemente, a la victoria final! ¡Ónde taríamos nós güei ensin eses “derrotes", de les que saquemos conocencia, fuerza, idealismu! Güei, que lleguemos extraordinariamente cerca de la batalla final de la llucha de clases del proletariáu, sofitamosnos directamente neses derrotes y nun podemos arrenunciar nin a una sola d'elles, toes formen parte de la nuesa fuerza y la nuesa claridá tocantes a les metes a algamar.


Les lluches revolucionaries son xustu lo opuesto a les lluches parlamentaries. N'Alemaña tuvimos, a lo llargo de cuatro decenios, sonores "victories" parlamentaries, díbemos precisamente de victoria en victoria. Y la resultancia de too ello foi, cuando llegó'l día de la gran prueba histórica, cuando llegó'l 4 d'agostu de 1914, una aniquiladora derrota política y moral, un naufraxu inauditu, una bancarrota ensin precedentes. Les revoluciones, otra manera, nun nos apurrieron hasta agora sinón graves derrotes, pero eses derrotes inevitables fueron atropando una tres otra la necesaria garantía de que vamos algamar la victoria final nel futuru.


¡Pero con una condición! Ye necesario albidrar en qué condiciones se producieron en cada casu les derrotes. La derrota, ¿sobrevieno porque la enerxía combativa de les mases estrellóse contra les barreres d'unes condiciones históriques neñones o s'hai por cuenta de la tibieza, a la indecisión, a la debilidá interna qu'acabó paralizando l'acción revolucionaria?


Exemplos clásicos de dambes posibilidaes son, respectivamente, la revolución de febreru en Francia y la revolución de marzu alemana. La heroica acción del proletariáu de París en 1848 foi fonte viva d'enerxía de clase pa tol proletariáu internacional. pela cueta les miseries de la revolución de marzu n'Alemaña entorpecieren la marcha de tol modernu desarrollu alemán igual qu'una bola de fierro arreyada a los pies. Exercieron la so influencia a lo llargo de tola particular hestoria de la Socialdemocracia oficial alemana llegando inclusive a repercutir nos más recién acontecimientos de la revolución alemana, inclusive na dramática crisis qu'acabamos de vivir.


¿Qué podemos dicir de la derrota sufierta nesta llamada Selmana d’ Espartaco a la lluz de les cuestiones históriques aludíes más arriba? ¿Foi una derrota causada pol ímpetu de la enerxía revolucionaria topetando contra la inmadurez de la situación o foi por cuenta de les debilidaes ya indecisiones de la nuesa acción?


¡Los dos coses al empar! El calter doble d'esta crisis, la contradicción ente la intervención ofensiva, enllena de fuerza, decidida, de les masa berlinés y la indecisión, les vacilaciones, la cobardura de la dirección foi unu de los datos peculiares del más recién episodiu.


La direición fracasó. Pero la direición puede y tien de ser creada de nuevu poles mases y a partir de les mases. Les mases son lo decisivo, elles son la roca sobre la que se basa la victoria final de la revolución. Les mases tuvieron al altor, elles fixeron d'esta “derrota" una pieza más d'esa serie de derrotes históriques que constitúin l'arguyu y la fuerza del socialismu internacional. Y por eso, del tueru d'esta “derrota" va floriar la victoria futura.


"¡L'orde reina en Berlín!", ¡esbirros estúpidos! El vuesu orde ta edificáu sobre arena. La revolución, mañana yá va irguise de nuevu con ruíu y va proclamar, pa terror vuesu, ente soníu de trompetes:

    ¡Fui, soi y sedré!

No hay comentarios:

Publicar un comentario