sábado, 16 de noviembre de 2013

Socialismu y nacionalismu irlandés



Apurrro equí la torna a la llingua asturiana d'un testu de James Connolly, tornáu direutamente del inglés ya inéditu en castellán. Ta escritu en 1897, espeya perbién parte del discursu d'esti gran llíder republicanu irlandés, y amás da lleiciones interesantes y aplicables a la realidá d'anguaño. Que-vos preste.

 
 Socialismu y nacionalismu irlandés

La vida pública d’Irlanda identificóse enforma polo xeneral cola llucha pola emancipación política, fechu pol que, lóxicamente, l’aspeutu económicu de la situación namái recibió de los nuesos hestoriadores y homes públicos una atención ruina.

El socialismu científicu ta basáu na verdá d’esti plantegamientu de Karl Marx , que "la dependencia económica de los trabayadores sobre los monopolios de los medios de producción ye la base de la esclavitú en toles sos formes, amás de la causa de casi toles miseries sociales, delincuencia moderno, estroza mental y dependencia político" . Asina, esa falsa desaxeración de les formes puramente polítiques coles que s’antroxó a Irlanda na griesca pola llibertá, debe paecé-y al socialista un erru ensin desplicación por parte d’un pueblu tan fuertemente achapláu como los irlandeses.

Sicasí, l’erru ye más nes apariencies que na realidá..

L’enfotu reaccionariu de los nuesos cabezaleros políticos diose pesie a que la masa d’irlandeses saben perbien que si dalguna vez conquistaren la llibertá política, pola que lluchen con tantu enfotu, tendríen qu’emplegala como un mediu de redención social col que’l so bientar taría aseguráu.

Pesie a que de xemes en cuando se desaxeren los sos resultaos inmediatos, hai que remembrar que, esforzándose como lo ficieron con esti fin definíu, los irlandeses tan trabayando nes llinies de comportamientu afitaes pol socialismu modernu como condición imprescindible d’ésitu.

Dende l’abandonu del fracasáu insurreccionalismu de los primeros socialistes, cuyes esperances taben enfotaes esclusivamente nel eventual triunfu de la insurrección y la llucha de barricaes , el socialismu modernu , cuntando col más sele, pero tamién más seguru métodu de les urnes, empobinó l’atención de los sos partidarios haza la conquista pacífica de les fuercies del gobiernu pol ideal revolucionariu.

La llegada del socialismu namái surdirá cuando’l proletariáu revolucionario, en posesión de les fuercies organizaes de la nación (el poder políticu del gobiernu) seya capaz de construyir una organización social, de conformidá cola marcha natural del desarrollu industrial .

D’otru lláu, l’esfuerzu non cooperativu no político sumirá dafechu ante la oposición de les clases privilexaes, atrincheraes detrás de les muries de la llei y el monopoliu. Poro, inda cuando ye dende’l puntu de vista económicu fonderamente conservador, el nacionalista irlandés, incluso col so falsu razonamientu, ye un axente activu na rexeneración social, na midida na que busca algamar plenu poder sobre los sos propios destinos un pueblu realmente rexíu polos intereses d’una aristocracia feudal.

El seutor del “exércitu” socialista a la que pertenezco, el Partíu Socialista Republicanu Irlandés, xamás trató d’esconder la so hostilidad haza los seutores puramente burgueses, qu’anguaño dirixen la política irlandesa .

Pero al llantar nes nueses banderes un ideal al qu’ellos tamién-y dan homenaxe, nun tenemos nenguna intención de xuninos nun movimientu que podría frayar la bandera del socialismu revolucionariu.

Los partíos socialistes de Francia tan a la escontra de los simplemente republicanos, ensin dexar d’amar a la República. De la mesma mena, el Partíu Socialista Republicanu Irlandés busca la independencia de la nación, mientres se niega a cincase a los métodos o emplegar los argumentos de los nacionalistes chovinistes.

Como socialistes, nun tamos influyíos pol odiu nacional o racial, pola alcordanza de que l’orde políticu y social nel que vivimos impúnxose a los nuesos pás a punta d’espada; que durante 700 años Irlanda resistiera a esta dominación foriata ya inxusta; que la fame, la peste y el mal gobiernu ficieren d’esta isla occidental dalgo asemeyao a un ermu, colos nuesos compatriotes espardíos per tol mundu.

La descripción de los fechos, como acabo d’amosar, nun ye capaz anguaño d’inspirar y dirixir les enerxíes polítiques de la clase obrera militante d’Irlanda, nun ye tal l’envís de la nuesa determinación pa lliberar Irlanda del xugu del Imperiu Británicu. Reconocemos que durante toos estos sieglos, la gran masa del pueblu británicu nun tenía esistencia política dala; qu’Inglaterra yera, política y socialmente, apavoriada por una minoría gobernante, que les llaceries perpetraes escontra Irlanda son sólo imputables a l’ambición ensin escrúpulos d’esta clase, que nagua por arriquecese a costa d’homes indefensos, qu’hasta la xeneración d’anguaño, a la gran mayoría del pueblu inglés se-yos niega la voz nel gobiernu del so propiu país, que ye, poro, manifiestamente inxusto acusar a los ingleses de los últimos crímenes del so gobiernu , y que nel pior de los casos sólo podemos culpá-yos d’una galbana criminal na so dimposición a la esclavitú, y de dexase usar como instrumentu de coacción pa la esclavitú de los demás. Una acusación tan aplicable al presente como al pasáu.

Pero demientres, negámonos a empobinar la nuesa aición política haza l’antipatía nacional hereditaria, y naguando por más camaradería colos trabayadores ingleses, camentamos que colos nuesos precursores de los Irlandeses Xuníos de 1798, les antipatíes deben ser enterraes xunta los güesos de los nuesos antepasados. Nun hai un partíu n’Irlanda, que considere como un principiu vital de la so fe política la necesidá de separtar Irlanda d’Inglaterra, y de facela independiente dafechu. A los güeyos de los inorantes y de la irreflexiva esto paez una contradicción, pero toi convencíu de que los nuesos hermanos socialistes en Francia reconocerán al momentu lo xusto del razonamientu nel que se basa esta política.

    1 . Creyemos que "la emancipación económica de los trabayadores requier la conversión de los medios de producción en propiedá común de la sociedá". Tornao al llinguaxe d’anguaño, y a la práutica de la política actual, esto amosa que’l camín necesariu a recorrer pal establecimientu del socialismu requier la tresferencia de los medios de producción de les manes de los propietarios privaos pa colos organismos públicos responsables direutos de tola comunidá.

    2 . El socialismu busca participar de la democracia pa fortalecer l’aición popular en tolos organismos públicos .

    3 . Los órganos representativoss d’Irlanda podríen espeyar más direutamente l’enfotu del pueblu irlandés, que cuando s’asitien n’Inglaterra.

La República d’Irlanda sedría entós depositaria natural del poder popular, l’arma de la emancipación popular, l’únicu poder qu’asoleyaría toos estos antagonismos de clase y les llinies de demarcación económico agora tapecíes pola borrina del patriotismu burgués.

Nun queremos nenguna seña de chovinismu. Naguamos por caltener colos ingleses les mesmes relaciones polítiques como col pueblu de Francia, Alemaña, o de cualquier otru país, cola mayor hermandá posible, y tamién la más estricta independencia. Hermanos, pero non compañeros de cama. Asina, inspiráu por otru ideal, lleváu a cabu pola razón, non pola tradición, siguiendo un camín diferente, el Partíu Socialista Republicanu d’Irlanda llega a la mesma conclusión que’l nacionalista más irreconciliable. El poder gubernamental d’ Inglaterra sobre nós debe ser destruyíu, y los los venceyos que mos axunten a ella deben ser frayaos. Deprendiendo de la hestoria de los movimientos burgueses, los revolucionarios burgueses de güei van a convertise nos conservadores del mañana, polo que los socialistes irlandeses negámosnos a perder la nuesa identidá colos que namái entienden la metá del problema de la llibertá. Namái buscamos la xuntanza y l’amistá d’aquellos corazones que, amando la llibertá, nun tienen mieu de siguir cola so bandera cuando ta llevantada poles manes de la clase obrera, que tien más necesidá d’ella. Los sos collacios son aquellos que nun dubiaríen en siguir esa norma de la llibertá, p’afitar la vida al so serviciu, incluso si lleva al tarrecible arbitraxe de la espada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario