miércoles, 4 de diciembre de 2013

Empresarios exemplares (y otres contradicciones)






Nos caberos díes ún de los temes más recurrentes de los medios de comunicación de mases d’Asturies ye la muerte de José Cosmen Adelaida, oligarca asturianu consideráu “l’artífice de lo que güei ye ALSA”. Sicasí, rescampla que, tanto nos medios privaos como nos públicos, hai una ausencia total de crítica pa con esta figura, lo mesmo qu’ocurriría colos Masaveu o cualquier otra “gran familia” del poder económicu asturianu.

O ensin dir más lloñe, lo mesmo ocurrió cola figura de Severino García Vigón durante munchos años, afalagáu pola so “sensatez y bon facer”, ya incluso postuláu dende los medios asturianos como posible candidatu a cabezaleru de la patronal española. Sicasí, too esto esbarrumbóse cuando se supo que’l presidente de la FADE ta involucráu nun casu d’evasión fiscal, y entós pudimos ver lo que verdaderamente hai detrás de la fachada mediática que mos imponen haza esti tipu de personaxes.

Tornando a los Cosmen, como dicía, too son bones pallabres y afalagos na prensa, pero y la crítica haza la so figura, ¿úla? Porque nun ye oro tolo que rescampla na familia Cosmen, y sinon que-yos lo entruguen a los trabayadores d’ALSA y otres empreses del seutor del tresporte propiedá d’esta familia: incumplimientu constante de los alcuerdos llaborales, intentos d’empiorar les condiciones recoyíes nel Conveniu Coleutivu, etc, respondíos polos trabayadores con numberoses fuelgues.

Amás d’esto, nun ye descabellao dicir que parte de la problemática esistente n’Asturies pa coles deficiencies nel tresporte tien nel poder d’esta familia a ún de los responsables. Una bona amuesa ye l’interés que vienen teniendo d’entrar nel mercáu del ferrocarril, bien mercando parte de RENFE/FEVE o con medios propios. Ye evidente qu’ALSA diba a ser un pilancu importante en casu de qu’Asturies intentare algamar competencies nesta estaya pa potenciala –cosa que, d’otru lláu, enxamás entró nos planes de los nuesos gobernantes-, o mesmamente pa concebir otru modelu alternativu a lo que güei ye’l CTA (Consorciu de Tresportes) nel qu’ALSA tien gran poder.

Lo mesmo podemos dicir cola so participación en Jovellanos XXI, artífice del fallíu “complexu Calatrava” n’Uviéu, cuyos impagos vien fundiendo na quiebra a otres empreses y los sos trabayadores. Ye tamién destacable les facilidaes que-yos vien dando l’Ayuntamientu pa con esti pelotazu, venceyáu al de los tarrenes d’El Vascu: espoliu de patrimoniu del pueblu pal beneficiu priváu del poderosu.

Son los Cosmen, polo tanto, un peligru tanto pa les condiciones llaborales de la clase obrera asturiana, como pa cualquier fuercia política y social que puxara por un modelu nuevu de tresporte p’Asturies, basáu na proximidá  y nel so calter de propiedá y serviciu públicos. Los mesmo pa quien nun trague pa colos amiguismos y favoritismos inherentes a esti sistema y los sos actores políticos. Pero como ye evidente, quien piense daqué asina nun diba a tener espaciu dalu nes páxines o nos vidios de los grandes medios asturianos, espaciu que, por ciertu, sí tienen dalgunos “asturianistes” col so discursu lliberal.

En definitiva, vemos una vez más amueses del discursu únicu imperante nos grandes medios de comunicación d’Asturies, el cual toi seguru que furrula perbién na so función de crear hexemonía pa los poderes políticos y económicos que somorguien a Asturies:  y ente esos poderes, tan los Cosmen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario