domingo, 31 de marzo de 2013

Mensaxe a la oligarquía



 Va poco publicábemos en Pallabres un testu de Camilo Torres entituláu Mensaxe a les muyeres . Güei apúrrovos equí la torna d'otru testu d'esti autor, "Mensaxe a la oligarquía", que paeciome prestosu pa dá-y versión na nuesa llingua.


     Mensaxe a la oligarquía

Dirixir un mensaxe a los que nun quieren nin pueden oyer ye un deber murniu. Sicasí, ye un deber, y un deber hestóricu, nel momentu que la oligarquía colombiano quier llegar a facer rematar la so inquinidá escontra la patria y escontra los colombianos.

Dende va más de 150 años la casta económica, les poques families que tienen casi tola riqueza colombiana, usurpó’l poder políticu nel so propiu provechu. Emplegó toles trampes pa caltener esi poder engañando al pueblu.

Inventaron la división pente “lliberales”* y “conservadores”. Esta división, que nun atalantaba’l pueblu, sirvió pa semar l’odiu pente  los mesmos elementos de la clase popular. Esos odios ancestrales tresmitíos de padres a fíos sirvieron únicamente a la oligarquía. Demientres los probes lluchen, los ricos gobiernen nel so propiu provechu. El pueblu nun atalantaba la política de los ricos, pero tola rabia que sentía por nun poder comer nin poder estudiar, por sentise enfermu, ensin casa, ensin tierra y ensin trabayu, tou esi rencor descargábenlu los lliberales probes contra los conservadores probes y los conservadores probes contra los lliberales probes. Los oligarques, los culpables de la mala situación de los probes, güeyaben gayoleros los toros dende la barrera, ganando dineru y dirixendo’l país. 

Lo único que dividía a los oligarques lliberales de los oligarques conservadores yera’l problema del espardimientu del presupuestu y de los puestos públicos. El presupuestu nacional, les rentes públiques, nun algamaben pa dexar satisfechos a los oligarques conservadores y lliberales axuntaos. Por eso s’engarraben pa llegar al poder; pa saldar les cuentes eleutorales dándo-yos puestos públicos a los gamonales adictos y repartise’l presupuestu escluyendo dafechu a los del otru bandu políticu.

Durante cuarenta años los lliberales nun tuvieron puestos, y depués asocedió-yos otro tanto a los conservadores durante 16 años. Les diferencies polítiques y relixosess ya apararen. Ya nun s’engarraben ente los oligarques sinon pol dineru del gobiernu y polos puestos públicos. Mientres tantu, el pueblu decatose de que la so llucha pol partíu lliberal o pol partiu conservador fundíalu cada vegada más na probitú. Los ricos nun se decataben de que’l pueblu taba fartu d’ellos. Cuando apaeció Jorge Eliécer Gaitán enarbolando la bandera de la restauración moral de la República, fízolo tanto a la escontra de la oligarquía lliberal como de la conservadora. Ye por ello que les dos oligarquíes foron antigaitanistes. La oligarquía lliberal tornose  gaitanista después que la oligarquía conservadora matara a Gaitán nes cais de Bogotá.

Yá entamada nel camín de la violencia pa caltener el poder, la oligarquía nun aparará nel emplegu d’esa violencia. Punxo a los campesinos lliberales a que se mataren colos conservadores. Cuando l’agresividá, l’odiu y la rensía de los probes derivaron nuna llucha ente los necesitaos de Colombia, la oligarquía apavorió, favoreciendo’l golpe militar. El gobiernu militar tampoco sirvió de mena eficaz dafechu  a los intereses de la oligarquía. 

Entós el xefe de la oligarquía lliberal, doctor Alberto Lleras Camargo, y el xefe de la oligarquía conservadora, doctor Laureano Gómez, aconceyaron pa facer un esame de concencia y se dixeron: "Por tar lluchando pol repartu del presupuestu y del botín burocráticu, casi perdemos el poder pa la oligarquía. Dexémosnos d’engarranos por eso faciendo un contratu, dividiéndonos el país como quien se divide una facienda, por metá, ente les dos oligarquíes. La paridá y l’alternancia mos permiten un repartu equitativu y asina podemos formar un partíu nuevu, el partíu de la oligarquía”. Asina ñació’l Frente Nacional como’l primer partíu de clase, como’l partíu de la oligarquía colombiano.

El pueblu torna a ser engañáu y concurre a les eleiciones a votar el plebiscitu, a votar por Alberto Lleras, pol Frenti Nacional. El resultáu, naturalmente, foi pior: agora yera la oligarquía xunida la que gobernaba en contra del pueblu. Por eso too lo qu’asperaben los colombianos salió al contrariu. El Frenti Nacional ufrió paz y los campesinos siguen siendo asesinaos;  hebo matances obreres de los azucareros y de Santa Bárbara, invadieron les universidaes y espoxigó’l presupuestu de guerra.

El Frente Nacional dixo qu’iguaría la situación financiera, y duplicó la deuda esterna produciendo tres devaluaciones (hasta agora) y con elles la miseria del pueblu colombianu por varies xeneraciones. El Frenti Nacional dixo que fadría la reforma agraria, nun fizo sinon dictar una llei que garantiza los intereses de los ricos a la escontra de los derechos de los probes.

Impúnxo-y al país un candidatu ineptu pa la presidencia de la República. El Frenti Nacional llogró la mayor abstención eleutoral de nuesa hestoria y agora, énte’l so fracasu total, ¿qué ta faciendo la oligarquía?

Torna a recurrir a la violencia. Declara l’estáu de sitiu. Llexisla por decretu. Vende’l país a los Estaos Xuníos. Aconceya nun lluxosu hotel  y decide sobre’l prósimu presidente. Dende los salones deciden sobre tol país. Tan ciegos dafechu.

Como caberu glayíu d’alerta, quiero dicivos:

Señores oligarques, el Pueblu ya nun-yos creye un res de lo que dicen. El Pueblu nun quier votar por ustedes. El Pueblu ta fartu y desesperáu. El Pueblo nun quier dir a les eleiciones qu’ustedes organicen. El Pueblo nun quier a Carlos ni Alberto Lleras nin a dengún d’ ustedes. El Pueblu ta sufriendo y resueltu a too. El Pueblu sabe qu’ustedes tamién tan resueltos a too. Poro, pído-yos que seyan realistes, y que si quieren enguedeyar  al Pueblu con nueves estratexes polítiques, nun vayan a creyer que’l Pueblu va a tene-yos fe. Ustedes saben que la llucha dirá hasta les consecuencies caberes. La esperiencia fora tan amarga que’l Pueblu ya ta decidíu a echar el too pol too. 

Murniamente los oligarques aisllaos, ciegos y arguyosos paecen nun querer decatase de que la revolución de les mases populares colombianes nun aparará agora sinon hasta algamar la conquista del poder pal Pueblu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario