viernes, 22 de marzo de 2013

Consumíi, malditos, consumíi




Nun descubro la pólvora si digo qu’ún de los pegoyos básicos y fundamentales del capitalismu ye’l consumismu. Cuanto más se desarrolla esti sistema, la custión del consumismu algama mayor protagonismu ya importancia, hasta facer bono aquello de que “l’orde capitalista ye anguaño una inmensa fábrica, con un hipermercáu amestáu”.

Pa les élites económiques el negociu ye redondu: d’un lláu, col trabayu del obreru, algamen una plusvalía, o lo que ye lo mesmo, queden con gran parte del valor producíu por elli, y d’otru lláu, col salariu apurríu pol xefe, l’obreru destina lo ganao a comprar, tornando’l beneficiu al patrón. Por supuestu, a esto hai qu’amestar otru aspeutu: l’endeudamientu que deriva d’estes aiciones consumistes; dende’l pagu del coche a coses más básiques como puede ser la vivienda, mercantilizaes cuando deberíen de ser un derechu y, poro, tar llibres d’ello. Quieren facenos vivir al día, ensin camentar que vamos a tar empufaos hasta’l día de la nuesa muerte.

Poro, tenemos un círculu perfeutu, nel qu’en conclusión vemos cómo a la fin esi dineru que ganamos col nuesu trabayu, tanto’l que recibimos en forma de salariu como’l que se queda direutamente l’empresariu, va a tornar casi na totalidá al patrón. Too esto ye dalgo xeneral, inherente al sistema capitalista, que podrá presentar ciertes especifidaes según el contestu de cada llugar, pero no que poco más hai que rascar como conceutu.

Sicasí, el consumismu tien otru aspeutu, nel que ye interesante afondar daqué más:  ye una ferramienta del sistema pa desarmanos, pa despolitizanos, convertir la posesión nel centru de too, y en definitiva, caltener l’alienación, y convertinos en suxetos que viven pa trabayar, trabayen pa consumir, y consumen como forma de vida. N’Asturies conocemos bien esta custión, y ye que dientru de les numberoses estratexes de les élites p’achaplanos como pueblu combativu y concenciáu, empleguen l’arma consumista como puntu importante.

Cada vegada tenemos menos fábriques, pero de centros comerciales vamos sobraos. N’Uviéu el texíu industrial muerre ensin remediu, pero surden como setes los Calatrava, Centru Cívicu, Salesas o Los Prados de turnu. Lo mesmo en Xixón, na comarca  d’Avilés con espacios como ParqueAstur, Siero col Parque Principado, les cuenques con Caudalia y Valle’l Nalón, etc. Yo creo que toos nos entrugamos dalguna vez cómo se caltienen toos con vida nun sitiu pequeñu como Asturies…

La rempuesta ye nidia. Nun país como esti, onde pensionistes y prexubilaos conformen un seutor importante de la población como productu del avieyamientu demográficu y la política de sovenciones  pa callar la llucha social, una bona vía d’escape ye la de centrar el “qué facer” alredor del consumismu. Pero la mocedá tampoco queda al marxe de too esto, y ye que por supuestu, ye muncho meyor puxar porque los mozos y moces potencien el  verbu “tener” en llugar del “ser”.

A too esto contribuyen grandes cadenes multinacionales, qu’implanten n’Asturies los sos establecimientos al traviés d’estos espacios comerciales. Munchos d’estos Centros Comerciales siguen con vida gracies a qu’estes compañíes caltienen abiertes les sos tiendes, pesie a que nun son precisamente rentables. Ye evidente l’interés gubernamental por caltener a flote toos estos espacios, anque ye también más qu’evidente que sobren espacios d’esti calter.
 
Otru puntu a considerar dientru del desendolcu del consumismu n’Asturies al traviés de los Centros Comerciales, ye’l tarrén llaboral que se crea alredor d’estos. Puestos de trabayu temporales, precarios, con condiciones en regresión, y que pesie a too ye la única espeutativa llaboral esistente pa munchos asturianes y asturianes, cuya alternativa ye únicamente la emigración.

El neolliberalismu cinca la so llibertá al tarrén mercantil, comercial, y eso ye lo que mos quieren aplicar al traviés del consumismu, que mos sintamos llibres pol fechu de que podemos escoyer si mercar el pantalón nel Decathlon o nel InterSport, o si dir al Calatrava o a Caudalia. La llibertá ye un conceutu amplísimu, pero camiento que precisamente ún de los aspeutos de menor importancia ye precisamente esti, la llibertá a la hora de consumir. 

Demientres nun tengamos garantizada la cobertoria de les nueses necesidaes básiques, y nun tengamos un sistema nel que  la clase obrera seya l’únicu actor, que gobierna, xestiona y trabaya d’él  y pa él, la llibertá de mercar el pimientu  nel Alimerka o nel Eroski ye lo que menos debería d’importanos.  

Combatir la superficialidá que mos quieren llantar al traviés del consumismu como forma de vida ye una forma de defender Asturies, y de resistencia escontra’l capitalismu xabaz.

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