L'arguyu nacional de los rusos
¡Cuántu falen,
alderiquen y glayen anguaño alrodiu la nación y la patria! Los ministros
lliberales y radicales d'Inglaterra, un cientu de publicistes “avanzaos” de
Francia (que tán dafechu d’alcuerdu colos publicistes de la reaición), un ensame
d’escritores oficiales, demócrates constitucionalistes y progresistes (incluyíos
dalgunos populistes y “marxistes”) de Rusia, toos emponderen de milenta maneres
“la llibertá y la independencia de la patria”, el grandor del principiu
d'independencia nacional.
Ye imposible
estremar ónde fina’l combayar del verdugu Nicolás Románov y de los torturadores de negros y d’habitantes de la
India, y ónde principia'l pequeñu
burgués que sigue “la corriente” por
fatura o falta de caráuter. Pero nin
siquier importa estremalo. Atopámosnos
ante una corriente ideolóxica bien amplia y bien fonda cuyos raigaños tan
xuncíos colos intereses de los señores terratenientes y capitalistes de les
naciones dominantes. Decenes y cientos de millones son gastaos cada añu na
propaganda de les idees que convienen a
eses clases: el molín ye grande y recibe
agua de toes partes, empicipiando pol convencíu chovinista Ménshikov y finando
polos chovinistes que lo son por
oportunismu o por falta de caráuter (Plejánov y Máslov, Rubanóvich y Smirnov,
Kropotkin y Búrtsev).
Probemos tamién
nós, los socialdemócrates rusos, a definir la nuesa posición ante esta
corriente ideolóxica. Taría mal que nós, representantes d'una nación dominante del estremu Este d'Europa
y d’una bona parte d'Asia, escaeciéramos la bayurosa importancia del problema
nacional -sobremanera nun país al que con razón se denoma “cárcel de
pueblos”- nun períodu en que,
precisamente nel estremu este d'Europa y
n'Asia, el capitalismu ta espertando a la vida y a la conciencia toa una serie de
naciones “nueves”, grandes y pequeñes;
nun momentu en que la monarquía zarista irguió
na guerra a millones de rusos y foriatos pa “iguar” una filera de problemes
nacionales conforme a los intereses del
Conseyu de la Nobleza Unificao y de los Guchkov, los Krestóvnikov, los Dolgorúkov, los Kútler y los Ródichev.
¿Ye ayenu a nós, proletarios conscientes rusos, el sentimientu d'arguyu nacional? ¡Pues
claro que non! Amamos la nuesa llingua y
la nuesa patria, ponemos tol nuesu enfotu en que les sos mases trabayadores
(esto ye, les nueve décimes partes de la so población) algamen una vida
consciente de demócrates y socialistes.
Nada nos duel tantu como ver y sentir les violencies, la opresión y l'escarniu
al que los verdugos zaristes, los aristócrates y los capitalistes somorguien a
la nuesa prestosa patria. Sentinos arguyosos de qu'eses violencies promovieren
resistencia nel nuesu mediu, ente los rusos, de que d'esi mediu saliera un Radíschev,
salieren los avientistes y los
revolucionarios del estáu llanu de los años 70, de que la clase obrera rusa
formara en 1905 un poderosu partíu revolucionariu de mases, de qu'el mujik rusu entamara a convertise, coles
mesmes, nun demócrata y emburriare al
pope y al terrateniente.
Remembramos que'l
demócrata rusu Chernyshevski, al perafitar la so vida a la causa de la
revolución, dixo va mediu sieglu:
“Mísera nación d'esclavos, toos esclavos
de riba a baxo” A los rusos, esclavos
manifiestos o tapaos (esclavos al respeutive de la monarquía zarista), nun-yos presta
remembrar estes pallabres. Al nuesu xuiciu, sicasí, son pallabres de verdaderu amor a la patria,
de señardá pola falta d'espíritu revolucionariu na masa de la población rusa.
Entós nun lu había. Anguaño, anque non muncho, yá hai. Invádenos
el sentimientu d'arguyu nacional porque la nación rusa creó tamién una clase revolucionaria, amosó tamién que ye capaz de dar a la humanidá
exemplos de llucha pola llibertá y pol socialismu, y non yá tarrecibles pogromos,
fileres de patíbulos, cuartones, fames tarrecibles y un terrible servilismu
ante los popes, los zares, los terratenientes y los capitalistes.
Invádenos el
sentimientu d'arguyu nacional, y precisamente
por eso odiamos enforma’l nuesu pasáu d'esclavos (citando los
terratenientes aristócrates llevaben a la guerra a los mujiks pa esgañar la
llibertá d'Hungría, Polonia, Persia y China)
y el nuesu presente d'esclavos, cuando los mesmos terratenientes, aidaos polos capitalistes,
llévennos a la guerra pa esgañar a
Polonia y Ucrania, p'afogar el movimientu democráticu en Persia y China,
p'afitar a la banda de los Románov,
Bóbrinski y Purishkévich, que constitúin
una mancadura pa la nuesa dignidá nacional de rusos. Nadie nun tien la culpa de ñacer esclavu; pero
l'esclavu que refuga aspirar a la so propia llibertá y, enrriba, xustifica y
enguapez la so esclavitú (llamando, por casu, a la estrangulación de Polonia, Ucrania,
etc., “defensa de la patria” de los rusos), asemeyáu esclavu ye un miserable
llacayu qu'espierta un sentimientu llexítimu
d'indignación, de despreciu y de refugu.
“El pueblu qu’ oprime
a otros pueblos nun puede ser llibre”, dicíen los más grandes
representantes de la democracia
consecuente del sieglu XIX, Marx y Engels, qu’aportaron a maestros del proletariáu revolucionariu. Y
nós, obreros rusos, trescalaos del
sentimientu d'arguyu nacional, queremos de toes toes una Rusia llibre ya independiente, autónoma, democrática,
republicana, arguyosa, que base les sos
relaciones colos vecinos nel principiu humanu de la igualdá, y non
nel principiu feudal de los privilexos,
humildante pa una gran nación.
Precisamente porque querémosla asina, dicimos: na Europa del sieglu XX (anque sía
nel estremu Este d'Europa) nun puede defendese “la patria” otra manera que
lluchando por tolos medios revolucionarios contra la monarquía, los terratenientes y los capitalistes de la
mesma patria, esto ye, contra los
piores enemigos de la nuesa patria;
los rusos nun pueden “defender la patria” otra manera que deseyando, en cualquier guerra, la
derrota del zarismu, como mal menor pa
les nueve décimes partes de la población
de Rusia, pues el zarismu non yá prime nel terrén económicu y políticu a estes nueve décimes partes de la población, sinón
que les desmoraliza, humilda, deshonra y
prostitúi, avezándoles a oprimir a otros
pueblos, acostumándolos a tapecer el so dañu
con frases hipócrites de seudopatriotismu.
Va oxetásenos,
quiciabes, qu’ aparte del zarismu y sol
so amparu, surdió y fortalecióse yá otra fuerza histórica, el
capitalismu rusu, que realiza un llabor
progresivu, centralizando no económico y xuniendo nun too peramplies rexones.
Pero esta oxeción nun xustifica, sinon qu'acusa con mayor enerxía entá a los nuesos
socialistes chovinistes, a los que
tendría de llamase socialistes del zar y de Purishkóvich (como Marx llamó a los lassalleanos socialistes del rei de Prusia).
Supongamos, inclusive, que la hestoria decide
la cuestión a favor del capitalismu rusu
de nación grande y opresora en contra de
cientu y una pequenes naciones. Esto nun ye imposible, pues tola hestoria del
capital ye una hestoria de violencia y saquéu, de sangre y muerte. Nós de nenguna manera somos partidarios incondicionales de naciones
indefectiblemente pequeñes; n'igualdá d'otres condiciones, tamos absolutamente en pro de la centralización y
en contra del ideal pequeñuburgués de
les rellaciones federatives. Pero inclusive n'asemeyáu casu, primero, nun ye
cosa nuesa, nun ye cosa de demócrates
(ensin falar yá de socialistes) ayudar a
los Románov- Bóbrinski-Purishkévich a esgañar a Ucrania, etc . Bismarck realizó a la so manera, a lo junker,
un llabor históricu progresista, pero ¡menudu “marxista” sedría'l que, por esta razón, pensara xustificar el
sofitu socialista a Bismarck! Amás, Bismarck ayudaba al desarrollu económicu
unificando a los alemanes esvalixaos, que yeren primíos por otros pueblos.
Sicasí, la prosperidá económica y el rápidu desarrollu de Rusia esixen que se llibre al país de la violencia
qu'exercen los rusos sobre otros pueblos.
Y esta diferencia escaécenla los nuesos almiradores de los casi Bismarck rusos xenuinos.
Segundu, si la
hestoria decide la cuestión a favor del
capitalismu rusu de gran nación dominante, d'ello deduzse que va ser tantu mayor el papel socialista del
proletariáu rusu como impulsor principal
de la revolución comunista, aniciada pol capitalismu. Pero la revolución del
proletariáu rique una llarga educación de los obreros nel espíritu de la más completa igualdá y fraternidá nacionales. Por tanto, dende'l puntu de vista
de los intereses precisamente del proletariáu rusu ye imprescindible una
enllargada educación de les mases nel sentíu de defender de la manera
más enérxica, consecuente, enfotada y
revolucionaria la completa igualdá de derechos
y el derechu a l'autodeterminación
de toles naciones oprimíes polos
rusos.
L'interés del
arguyu nacional (non entendíu servilmente) de los rusos coincide col interés
socialista de los proletarios rusos (y de tolos
demás proletarios). El nuesu modelu va siguir siendo Marx, quien, dempués de vivir dellos
decenios n'Inglaterra, fíxose mediu inglés y esixía la llibertá y la independencia nacionales d'Irlanda en
beneficiu del movimientu socialista de
los obreros ingleses. Sicasí, los nuesos
chovinistes socialistes patrios, como Plejánov, etc., etc., nel postreru ya
hipotéticu casu que consideremos, van
resultar traidores non yá a la so
patria, a la Rusia llibre y democrática, sinón
tamién a la fraternidá proletaria de tolos pueblos de Rusia, esto ye, a la causa del
socialismu.
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