martes, 8 de abril de 2014

L'arguyu nacional de los rusos

 Torna d'un testu de Lenin, espublizáu'l 12 d'avientu de 1914.


L'arguyu nacional de los rusos


¡Cuántu falen, alderiquen y glayen anguaño alrodiu la nación y la patria! Los ministros lliberales y radicales d'Inglaterra, un cientu de publicistes “avanzaos” de Francia (que tán dafechu d’alcuerdu colos publicistes de la reaición), un ensame d’escritores oficiales, demócrates constitucionalistes y progresistes (incluyíos dalgunos populistes y “marxistes”) de Rusia, toos emponderen de milenta maneres “la llibertá y la independencia de la patria”, el grandor del principiu d'independencia nacional. 

Ye imposible estremar ónde fina’l combayar del verdugu Nicolás Románov y de los  torturadores de negros y d’habitantes de la India,  y ónde principia'l pequeñu burgués  que sigue “la corriente” por fatura o falta de caráuter.  Pero nin siquier importa estremalo.  Atopámosnos ante una corriente ideolóxica bien amplia y bien fonda cuyos raigaños tan xuncíos colos intereses de los señores terratenientes y capitalistes de les naciones dominantes. Decenes y cientos de millones son gastaos cada añu na propaganda de les idees que convienen  a eses clases: el molín ye grande y recibe  agua de toes partes, empicipiando pol convencíu chovinista Ménshikov y finando polos  chovinistes que lo son por oportunismu o por falta de caráuter  (Plejánov y Máslov, Rubanóvich y Smirnov, Kropotkin  y Búrtsev).  

Probemos tamién nós, los socialdemócrates rusos, a definir la nuesa posición ante esta corriente ideolóxica. Taría mal que nós, representantes  d'una nación dominante del estremu Este d'Europa y d’una bona parte d'Asia, escaeciéramos la bayurosa importancia del problema nacional -sobremanera nun país al que con razón se denoma “cárcel de pueblos”-  nun períodu en que, precisamente nel  estremu este d'Europa y n'Asia, el capitalismu ta espertando a la vida y  a la conciencia toa una serie de naciones  “nueves”, grandes y pequeñes; nun  momentu en que la monarquía zarista irguió na guerra a millones de rusos y foriatos pa “iguar” una filera de problemes nacionales  conforme a los intereses del Conseyu de la Nobleza Unificao y de los Guchkov, los Krestóvnikov, los  Dolgorúkov, los Kútler y los Ródichev. 

 ¿Ye ayenu a nós, proletarios conscientes  rusos, el sentimientu d'arguyu nacional? ¡Pues claro que non!  Amamos la nuesa llingua y la nuesa patria, ponemos tol nuesu enfotu en que les sos mases trabayadores (esto ye, les nueve décimes partes de la so población) algamen una vida consciente de demócrates  y socialistes. Nada nos duel tantu como ver y sentir les violencies, la opresión y l'escarniu al que los verdugos zaristes, los aristócrates y los capitalistes somorguien a la nuesa prestosa patria. Sentinos arguyosos de qu'eses violencies promovieren resistencia nel nuesu mediu, ente los rusos, de que d'esi mediu saliera un Radíschev, salieren  los avientistes y los revolucionarios del estáu llanu de los años 70, de que la clase obrera rusa formara en 1905 un poderosu partíu revolucionariu de mases,  de qu'el mujik rusu entamara a convertise, coles mesmes, nun  demócrata y emburriare al pope y al terrateniente.

Remembramos que'l demócrata rusu Chernyshevski, al perafitar la so vida a la causa de la revolución,  dixo va mediu sieglu: “Mísera nación d'esclavos, toos  esclavos de riba a baxo” A los  rusos, esclavos manifiestos o tapaos (esclavos al respeutive de la monarquía zarista), nun-yos presta remembrar estes pallabres. Al nuesu xuiciu, sicasí,  son pallabres de verdaderu amor a la patria, de señardá pola falta d'espíritu revolucionariu na masa de la población rusa. 

Entós nun lu había.  Anguaño, anque non muncho, yá hai. Invádenos el sentimientu d'arguyu nacional porque la nación rusa creó tamién  una clase revolucionaria, amosó  tamién que ye capaz de dar a la humanidá exemplos de llucha pola llibertá y pol socialismu, y non yá tarrecibles pogromos, fileres de patíbulos, cuartones, fames tarrecibles y un terrible servilismu ante los popes, los zares, los terratenientes y los capitalistes.  

Invádenos el sentimientu d'arguyu nacional, y precisamente  por eso odiamos enforma’l nuesu pasáu d'esclavos (citando los terratenientes aristócrates llevaben a la guerra a los mujiks pa esgañar la llibertá d'Hungría, Polonia, Persia y China)  y el nuesu presente d'esclavos, cuando los  mesmos terratenientes, aidaos polos capitalistes, llévennos  a la guerra pa esgañar a Polonia y Ucrania, p'afogar el movimientu democráticu en Persia y China, p'afitar a la banda de los  Románov, Bóbrinski y Purishkévich, que constitúin  una mancadura pa la nuesa dignidá nacional de rusos.  Nadie nun tien la culpa de ñacer esclavu; pero l'esclavu que refuga aspirar a la so propia llibertá y, enrriba, xustifica y enguapez la so esclavitú (llamando, por casu, a la estrangulación de Polonia, Ucrania, etc., “defensa de la patria” de los rusos), asemeyáu esclavu ye un miserable llacayu qu'espierta un  sentimientu llexítimu d'indignación, de despreciu y  de refugu.  

“El pueblu qu’ oprime a otros pueblos nun puede ser llibre”, dicíen los más grandes representantes  de la democracia consecuente del sieglu XIX, Marx y Engels, qu’aportaron  a  maestros del proletariáu revolucionariu. Y nós, obreros  rusos, trescalaos del sentimientu d'arguyu nacional, queremos de toes toes una Rusia llibre ya  independiente, autónoma, democrática, republicana, arguyosa, que base les  sos relaciones colos vecinos  nel  principiu humanu de la igualdá, y non nel  principiu feudal de los privilexos, humildante pa una gran  nación. Precisamente porque querémosla asina, dicimos: na Europa del sieglu XX (anque sía nel estremu Este d'Europa) nun puede defendese “la patria” otra manera que lluchando por tolos medios revolucionarios contra la monarquía, los  terratenientes y los capitalistes de la mesma  patria, esto ye,  contra los  piores enemigos de la nuesa patria;  los rusos nun pueden “defender la patria” otra manera  que deseyando, en cualquier guerra, la derrota del  zarismu, como mal menor pa les nueve décimes  partes de la población de Rusia, pues el zarismu non yá prime nel terrén económicu y políticu a estes  nueve décimes partes de la población, sinón que les  desmoraliza, humilda, deshonra y prostitúi, avezándoles  a oprimir a otros pueblos, acostumándolos  a tapecer el so dañu con frases hipócrites de seudopatriotismu.  

Va oxetásenos, quiciabes, qu’ aparte del zarismu y sol  so amparu, surdió y fortalecióse yá otra fuerza histórica, el capitalismu rusu, que realiza un  llabor progresivu, centralizando no económico y xuniendo nun too peramplies rexones. Pero esta oxeción nun xustifica, sinon qu'acusa con mayor enerxía entá a los nuesos socialistes chovinistes, a los  que tendría de llamase socialistes del zar y de Purishkóvich  (como Marx llamó a los lassalleanos  socialistes del rei de Prusia).

 Supongamos, inclusive, que la hestoria decide la cuestión  a favor del capitalismu rusu de nación grande y opresora en  contra de cientu y una pequenes naciones. Esto nun ye imposible, pues tola hestoria del capital ye una hestoria de violencia y saquéu, de sangre y muerte.  Nós de nenguna manera somos partidarios  incondicionales de naciones indefectiblemente  pequeñes;  n'igualdá d'otres condiciones, tamos  absolutamente en pro de la centralización y en contra del  ideal pequeñuburgués de les rellaciones federatives. Pero inclusive n'asemeyáu casu, primero, nun ye cosa nuesa,  nun ye cosa de demócrates (ensin  falar yá de socialistes) ayudar a los Románov- Bóbrinski-Purishkévich a esgañar a Ucrania, etc .  Bismarck realizó a la so manera, a lo junker, un llabor históricu progresista, pero ¡menudu “marxista” sedría'l  que, por esta razón, pensara xustificar el sofitu socialista a Bismarck! Amás, Bismarck ayudaba al desarrollu económicu unificando a los alemanes esvalixaos, que yeren primíos por otros pueblos. Sicasí, la prosperidá económica y el rápidu desarrollu de Rusia esixen  que se llibre al país de la violencia qu'exercen los rusos sobre otros pueblos.  Y esta diferencia escaécenla los nuesos almiradores de los  casi Bismarck rusos xenuinos. 

Segundu, si la hestoria decide la cuestión a favor  del capitalismu rusu de gran nación dominante, d'ello deduzse que va ser  tantu mayor el papel socialista del proletariáu rusu como impulsor  principal de la revolución comunista, aniciada pol capitalismu. Pero la revolución del proletariáu rique una llarga educación de los obreros nel  espíritu de la más  completa igualdá y fraternidá  nacionales. Por tanto, dende'l puntu de vista de los intereses precisamente del proletariáu rusu ye imprescindible una enllargada educación  de les  mases nel sentíu de defender de la manera más  enérxica, consecuente, enfotada y revolucionaria la completa igualdá de derechos  y el derechu a l'autodeterminación  de toles naciones oprimíes  polos rusos. 

L'interés del arguyu nacional (non entendíu servilmente) de los rusos coincide col interés socialista de los proletarios rusos (y de tolos  demás proletarios). El nuesu modelu va siguir  siendo Marx, quien, dempués de vivir dellos decenios n'Inglaterra, fíxose mediu inglés y esixía la llibertá y  la independencia nacionales d'Irlanda en beneficiu  del movimientu socialista de los obreros ingleses.  Sicasí, los nuesos chovinistes socialistes patrios, como Plejánov, etc., etc., nel postreru ya hipotéticu  casu que consideremos, van resultar  traidores non yá a la so patria, a la Rusia llibre y democrática, sinón  tamién a la fraternidá proletaria de tolos  pueblos de Rusia, esto ye, a la causa del socialismu. 

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