martes, 22 de octubre de 2013

Un “déjà vu” fechu n’Asturies




Nesta nueva edición d’Iniciativa pol Asturianu nes Ondes falen cola má d’un rapaz al que-y ponen milenta torgues pa estudiar llingua asturiana nel colexu Auseva, d’Uviéu. Encamiéntovos a sentilo, y a qu’escuchéis lo que diz la má alrodiu les reaiciones del so fíu pa cola situación que vive.

Sentíilo, y que daquién depués, si tien valor, diga que n’Asturies hai llibertá llingüística, que nun se torga la enseñanza de la llingua asturiana nes escueles, que nun se castellaniza a los neños y neñes, que nun hai aculturización nin opresión llingüística nenguna. Ye vergoñoso y permurnio, pero per desgracia ye’l cantar de tolos años. Dende Iniciativa, la Xunta Pola Defensa de la Llingua, Xuristes pol Asturianu y tantos otros coleutivos lleven años denunciando la bayura de casos nos que se-yos niega a los y les escolines l’estudiu de la llingua, pola aición direuta de los centros educativos y de la Conseyería, y equí nun pasa nada.

Lo pior de too ye que nun tamos falando d’escolarización n’asturianu, de que la nuesa llingua seya vehicular na enseñanza nin nengún maximalismu d’esi calter: ye dalgo tan básico como dar una puxarra d’asignatura en cuantes al númberu d’hores selmanales, y qu’amás ye optativa, compitiendo con llingües foriates y asignatures d’otres temátiques, seguramente más atractives a los güeyos de munchos pás y más que vean la llingua asturiana dende la perspeutiva de desprestixu ya inutilidá que promueve’l poder políticu y económicu.

En fin, ye mui murnio, y ún nun puede evitar indignase muncho con esti tipu de coses. Porque lleva pasando demasiaos años, y porque ye urxente que, d’una vez, tanto les estayes identitaries y culturales, como’l restu, algamen el respetu y la dignidá. Pero eso namái vamos a conquistalo cuando seyamos respetaos y dignos como pueblu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario