domingo, 21 de julio de 2013

Los superrevolucionarios



Esti testu ye una torna a la llingua asturiana d’un artículu de Fidel Castro, con fecha 3-9-2007. Un llúcidu y breve analís interesante de lleer.



Los superrevolucionarios

Lleo con procuru tolos díes les opiniones sobre Cuba d'axencies tradicionales de prensa, incluyíes les de los pueblos que formaron parte de la URSS, les de la República Popular China y otres. Lléguenme noticies d'órganos de prensa escrito n'América Llatina, España y el restu d'Europa.

El cuadru ye cada vez más inciertu ante la medrana d'una recesión enllargada como la de los años que siguieron a 1930. El gobiernu d'Estaos Xuníos recibió'l 22 de xunetu de 1944 los privilexos otorgaos en Bretton Woods a la potencia militar más poderosa: emitir el dólar como moneda internacional de cambéu. La economía d'esi país taba intacta dempués de la guerra en 1945, y disponía de casi'l 70 por cientu de les reserves n'oru del mundu. Nixon decidió xunillateralmente, el 15 d'agostu de 1971, suspender la garantía n'oru por cada dólar emitíu. Con eso financió la matanza de Vietnam nuna guerra que costó más de 20 veces el valor real de les reserves n'oru que-y quedaben. Dende entós la economía d'Estaos Xuníos caltiénse a cuenta de los recursos naturales y los aforros del restu’l mundu.

La teoría de la medra continua de la inversión y el consumu, aplicada polos más desarrollaos a los países onde la inmensa mayoría ye probe, arrodiada pol luxu y los privilexos d'una minoría de ricos, non sólo ye humildante, sinon tamién destructiva. Esi saquéu y les sos desastroses consecuencies ye la causa de la rebeldía xorreciente de los pueblos, anque bien pocos conozan la hestoria de los fechos.

Les intelixencies más dotaes y cultivaes s’inclúin na llista de recursos naturales y tán tarifaes nel mercáu mundial de bienes y servicios.

¿Qué asocede colos superrevolucionarios de la llamada estrema esquierda? Dalgunos son asina pola falta de realismu y el prestor de suañar coses dulces. Otros nun tienen nada de suañadores, son espertos na materia, saben lo que dicen y pa qué lo dicen. Ye una trampa bien armada na que nun hai que cayer. Reconocen les nueses meyores como quien da llimosnes. ¿Tienen realmente falta d'información? Nun ye asina. Puedo asegura-yos que tán absolutamente informaos. En determinaos casos, la supuesta amistá con Cuba déxa-yos tar presentes en numberoses xuntes internacionales y aldericar con cuantes persones del esterior o del país deseyen facelo, ensin torga dalguna del nuesu vecín imperial a namái 90 milles de les mariñes cubanes.

¿Qué aconseyen a la Revolución? Venenu puru. Les fórmules más típiques del neolliberalismu.

El bloquéu nun esiste, paeciera una invención cubana.

Subestimen la xera más importante de la Revolución: la so obra educacional, el cultivu masivu de les intelixencies. Caltienen la necesidá de persones capaces de vivir realizando trabayos simples y rudos. Subestimen los resultaos y desaxeren los gastos n'inversiones científiques. O daqué pior: ignórase'l valor de los servicios de salú que Cuba empresta al mundu, onde en realidá, con recursos modestos, la Revolución esnuda'l sistema impuestu pol imperialismu, qu'escarez de personal humano pa llevalo alantre. Aconséyense inversiones que son ruinoses, y los servicios qu'apurren, como l'arriendu, son práuticamente de baldre. De nun detenese a tiempu les inversiones foriates en viviendes, construyiríense decenes de miles ensin más recursos que la venta previa de les mesmes a foriatos residentes en Cuba o nel esterior. Sedríen amás empreses mistes dirixíes por otra llexislación creada pa empreses granibles. Nun habría llendes pa les facultaes de compradores como propietarios. El país suministraría los servicios a tales residentes o usuarios, pa lo cual nun se necesitaríen les conocencies d'un científicu o un especialista n'informática. Munchos de los agospiamientos podríen ser mercaos polos órganos d'intelixencia enemigos y los sos aliaos.

Nun puede prescindise de delles empreses mistes, porque controlen mercaos que son imprescindibles. Pero tampoco puede anubrise con dineru'l país ensin vender soberanía.

Los superrevolucionarios que receten tales melecines ignoren de forma deliberada otros recursos verdaderamente decisivos pa la economía, como ye la producción creciente de gas, que yá purificao puede convertise nuna fonte inestimable de lletricidá ensin afeutar el mediu ambiente y apurriendo cientos de millones de dólares cada añu. De la Revolución Enerxética promovida por Cuba, de vital y decisiva importancia pal mundu, nun se diz una pallabra. Lleguen inda más lloñe: ven na producción cañera, un cultivu que se caltuvo en Cuba con mano d'obra semiesclava, una ventaya enerxética pa la isla, capaz de compensar los elevaos precios del diésel qu'esbardien ensin frenu los automóviles d'Estaos Xuníos, Europa Occidental y otros países desenvueltos. Aguíyase l'instintu egoísta de los seres humanos, mientres los precios de los alimentos dóblense y tripliquen.

Naide foi más críticu que yo pa cola nuesa mesma obra revolucionaria, pero enxamás me verán asperar favores o perdones del pior de los imperios.

No hay comentarios:

Publicar un comentario