martes, 11 de febrero de 2014

Los lliberales ingleses ya Irlanda



 Torna a la nuesa llingua d'un testu de Lenin, espublizáu nel añu 1914. Nelli fala alrodiu Irlanda y la so situación de sometimientu haza Inglaterra, con dalgunes cosuques que mos recordarán a contestos d'anguaño... 



Los lliberales ingleses ya Irlanda 

Lo qu'anguaño asocede nel Parllamentu inglés con relación al proyectu de llei sobre'l  Home  Rule (gobiernu propiu, o meyor dichu, autonomía d'Irlanda) ye d'un interés esceicional no cincante a les rellaciones ente les clases y a l’esclarie  de los problemes nacional y agrariu.  

Inglaterra esclavizara por sieglos enteros a Irlanda; condergó a los llabradores irlandeses a una miseria ensin  igual y a una muerte sele por fame; espulsólos de la tierra y obligó a cientos de miles y millones  d'ellos a abandonar el so suelu natal y a emigrar  a América. A empiezos del sieglu XIX  Irlanda tenía una población de 5 millones y mediu d'habitantes, y güei  namái ye de 4 millones y un terciu.  Irlanda despoblóse. Nel cursu del sieglu XIX , más  de cinco millones d'irlandeses emigraron a América,  ¡de forma qu’anguaño n'Estaos Xuníos hai más  irlandeses que n'Irlanda!

 La espantible indixencia y el sufrimientu de los llabradores irlandeses son un exemplu aleicionador  de lo lloñe que pueden dir los terratenientes y la burguesía lliberal d'una nación dominante”. Inglaterra debe en bona parte'l so  “rellumante” progresu económicu y la “prosperidá” de la so  industria y el so comerciu al tratu que diera al  campesinado irlandés, tratu que recuerda a la señora feudal  rusa Saltichija.  Mientres Inglaterra “espolletaba”, Irlanda diba camín  de la estinción y siguía siendo un país atrasáu, semisalvaxe, puramente agrícola, un país  de míseros  llabradores arrendatarios. Mas por enforma que la “culta y  lliberal” burguesía inglesa quixera caltener la esclavización d'Irlanda y la so miseria, la reforma imponíase,  yera inevitable, con tanto mayor motivu que los españíos revolucionarios de la llucha del  pueblu irlandés pola llibertá y pela tierra yeren  más amenazadores ca vegada. 

En 1861 fundóse la organización revolucionaria irlandesa de los  fenianos, que cuntó col decidíu sofitu de los colonos irlandeses de Norteamérica.  En 1868, cola formación del gobiernu de Gladstone  -esi héroe de la burguesía lliberal y de los  obtusos pequeños burgueses-, empecipióse la xera de les  reformes n'Irlanda, una xera qu’enllargóse  hasta los nuesos díes, esto ye,  mientres casi mediu sieglu. ¡Oh, los sabios estadistes de la burguesía lliberal  son maestros nel arte d'entainar coles sos “reformes”!  

Carlos Marx, que coles mesmes llevaba viviendo yá en  Llondres más de 15 años, siguió al tantu de la llucha de los  irlandeses con abondu interés y simpatía . El  2 de noviembre de 1867 escribió a Federico Engels:  “Traté por tolos medios de puxar nos obreros ingleses una manifestación de simpatía pola llucha de los fenianos. Enantes camentaba imposible la separtación d'Irlanda d'Inglaterra. Agora considérola  inevitable, anque dempués de la separación pueda llegase a una federación...” N'otra carta, del 30 depayares del  mesmu añu, Marx vuelve a entamar la tema:  “...Agora la cuestión ye: ¿qué conseyu tenemos de dar  nós a los obreros ingleses ? Al mio xuiciu, tienen de faer de la Repeal  of the Union (rotura de la unión  con Irlanda) un puntu de la so declaración (en poques palabres, l'asuntu de 1783, pero democratizáu y afechu  a les condiciones del momentu). Esta ye la única forma llegal  y, poro, la única posible,  d'emancipación de los irlandeses que puede entrar  nel programa d'un partíu obreru inglés  ”. Y Marx  señalaba de siguío que los irlandeses  teníen necesidá d’autonomizarse ya independizase  d'Inglaterra, de faer la revolución agraria y d'adoptar  una proteición aduanera contra Inglaterra.  

Tal yera'l programa que Marx proponía a los  obreros ingleses, en beneficiu de la llibertá d'Irlanda, p'acelerar  el desarrollu social y la llibertá de los  mesmos obreros ingleses; porque los obreros ingleses nun podríen ser llibres mientres ayudaren (o siquier  dexaren) a caltener na esclavitú a otru pueblu. Pero ¡ai!, los obreros ingleses, por cuenta d’una serie de singulares causes históriques, demostraron tar, nel  postreru terciu del sieglu XIX, subordinaos a los  lliberales y trescalaos del espíritu de la política obrera lliberal. Demostraron tar a la zaga de los  despreciables llacayos de los ricachos, de los señores lliberales ingleses, y non a la cabeza de los pueblos y les  clases que lluchaben pola llibertá.  ¡Y los lliberales tuvieron retrasando mediu sieglu la lliberación    d'Irlanda, que sigue ensin completase hasta anguaño! Namái nel sieglu XX empezó a tresformase'l renteru irlandés en propietariu de la tierra;  ¡pero los señores lliberales impunxéron-y un  rescate de la tierra “a preciu xustu” ! Pagó y va  siguir pagando llargos años a los terratenientes  millones y millones en conceutu de tributu pola espoliación de la que foi oxetu mientres  sieglos y pola fame crónica que-y fixeron  pasar. 

La burguesía lliberal d'Inglaterra obligara a los  llabradores irlandeses a pagar por tou eso a     los terratenientes en dineru contante y sonante...  Agora sometióse al Parlamentu la llei del  Home Rule (gobiernu propiu) d'Irlanda. Pero al norte d'Irlanda atopa la provincia de Ulster  (o Olster, como suel escribise incorreutamente); ta poblada en parte por protestantes orixinarios  d'Inglaterra, a diferencia de los  irlandeses que son  católicos. Y los conservadores ingleses, dirixíos  pol so terrateniente ultrarreaccionariu Purishikévich.. .  digo, Carson, llevantaron un tarrecible berru contra l'autonomía d'Irlanda.  ¡Eso ye, dicen, someter  a los habitantes del Ulster a xente d'otra fe y d'otra  nación! Lord Carson amenació con  un llevantamientu y entamó centuries negres  armaes.  Sobra dicir que se trata d'una amenaza ensin fundamentu. Nun puede nin pensase nun llevantamientu d'un  puñáu de babayos. Tampoco puede pensase qu'un  Parllamentu irlandés (que la so potestá va tar  determinada pola llei inglesa) “prima” a los  protestantes.  Trátase a cencielles de que los terratenientes  ultrarreaccionarios quieren  meter mieu a los  lliberales.  Y los lliberales acobárdense, arródiense ante los  cavernícoles, fáen-yos concesiones, ¡proponen  que se faiga una consulta nacional especial (el  denomináu referéndum) nel Ulster y que s'aplace seis  años l'aplicación de la reforma!  

Sigue la engarradiella ente lliberales y cavernícoles.  La reforma puede esperar: los irlandeses vienen esperando yá mediu sieglu, ¡qu'esperen  un pocu más, pos nun vamos disgustar a los  terratenientes!  Claro que si los lliberales apelaren al pueblu inglés, al proletariáu, les centuries negres de Carson sumiríen nel actu. La llibertá pacífico y completo d'Irlanda quedaría asegurada.  Pero ¿puede concebise que los lliberales  burgueses pidan ayuda al proletariáu contra los terratenientes? Nun escaezamos que los lliberales d'Inglaterra son  tamién llacayos de los ricachos, y de lo único que son  capaces ye d'humildase con  servilismu ante los Carson. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario