lunes, 6 de enero de 2014

“Cuestión nacional” nel Diccionariu Soviéticu de Filosofía

Na xera de siguir apurriendo materiales tornaos a la nuesa llingua alrodiu la cuestión nacional dende una perspeutiva de clase, paeciome interesante espublizar cómo se trataba la cuestión nel Diccionariu Soviéticu de Filosofía. Amesto tamién la definición que se fae nel mesmu Diccionariu del conceutu "amistá de los pueblos". Tampoco ye qu'apurra daqué que nun se pueda atopar n'otres obres de forma más completa ya incluso concisa, pero equí queda pa quien quiera echá-y una güeyada.



Cuestión nacional

Ye la cincante a la lliberación de les naciones y a les condiciones del so llibre desendolcu. La cuestión nacional ha d'esaminase con una perspeutiva hestórica, pues el so conteníu y significáu difieren d'una dómina a otra. Al surdir les naciones, la cuestión nacional taba amestada al derrocamientu del feudalismu y a la lliberación del país del xugu estranxeru. Na dómina del imperialismu, la cuestión nacional convirtióse nun problema plantegáu ente estaos, fundióse cola cuestión xeneral rellativa a la lliberación de los pueblos coloniales, pasó a ser un problema nacional y colonial al empar. Resultó alcontrase mui xunida a la cuestión campesina, pues la masa principal de quienes participen nel movimientu nacional ta formada por campesinos. Cola Revolución d'Ochobre, empecípiase la dómina de les revoluciones socialistes y de lliberación nacional, la dómina en que se liquida'l sistema colonial. Anguaño, la cuestión nacional torna a plantegase a los pueblos de dellos países capitalistes desarrollaos, debío al enfotu d'apoderar el mundu per parte de los estaos imperialistes (l'Alemaña y el Xapón facistes mientres la segunda guerra mundial, los Estaos Xuníos nel últimu períodu). El proletariáu y los partíos comunistes de dellos países alcuéntrense énte una xera histórica: oponese a los planes usurpadores de los imperialistes, garrar nes sos manes la causa de la independencia y de la soberanía nacionales, axuntar al so alredor a toles fuerces democrátiques y patriótiques del pueblu. 

Mientres que los ideólogos del mundu burgués consideren que l'únicu mediu de resolver la cuestión nacional ye l'aisllamientu de les naciones –lo cual, en realidá, fai qu'ente elles s'acentúe la hostilidá y unes sían subordinaes a otres–, la Revolución Socialista d'Ochobre amosó la posibilidá y la conveniencia de que se siga otru camín, revolucionariu. Ye'l camín del aniquilamientu del capitalismu y de la lliquidación absoluta del xugu nacional, el d'instaurar l'amistá de los pueblos*. El réxime soviéticu nun se llindó a proclamar la igualdá de drechos de les naciones, sinon que fixo tolo necesario p'acabar lo más rápido posible cola desigualdá económica, y cultural que de fechu esistía ente los pueblos, heriedu del vieyu réxime. Basándose na ayuda mutua fraternal y, primero de too, na del gran pueblu rusu, toles repúbliques nacionales soviétiques fundaron nos sos territorios una industria moderno, prepararon especialistes nacionales, obreros ya intelectuales, desenvolvieron una cultura, nacional pola so forma y socialista pol so conteníu. Como s'indica nel programa del P.C.O.S., la edificación del comunismu lleva a una unión inda más estrecha de los pueblos soviéticos, ente que la desapaición de les llendes ente les clases y el desenvolvimientu de les relaciones sociales comunistes intensifiquen la homoxeneidá social de les naciones, faciliten la medría de les traces comunistes xenerales de la cultura, de la moral y del xéneru de vida, l'ulterior afitamientu del enfotu mutuu y de l'amistá ente los pueblos.

*amistá de los pueblos: Collaboración fraternal y ayuda mutua de naciones y nacionalidaes de la sociedá socialista, llei carauterística y fuerza motriz de dicha sociedá. L'amistá de los pueblos constitúi un nuevu tipu de rellaciones internacionales basaes na economía y na democracia socialistes, na ideoloxía marxista-leninista del internacionalismu. Les rellaciones ente les naciones de la U.R.S.S. constitúin un rellumante exemplu d'esa amistá, que se desenvolvió al formase les naciones socialistes. Ye una resultancia normal de la Gran Revolución Socialista d'Ochobre, de la edificación del socialismu, de la consecuente aplicación de la política nacional leninista per parte del Partíu Comunista. L'amistá de los pueblos de la U.R.S.S. ye una fonte de la potencia del Estáu soviéticu, acelera la meyora de la sociedá soviética haza'l comunismu. Nel intre de la edificación comunista en gran escala, nueva etapa nel desendolque de les rellaciones nacionales, produzse un ulterior progresu multillateral de les naciones socialistes y un mayor averamientu pente les mesmes. Los pueblos de la U.R.S.S. caltienen una actitú amistosa al respective de los trabayadores de tolos países. Desarróllase con singular ésitu la collaboración fraternal y l'ayuda recíproca ente los pueblos de los países que constitúin el sistema socialista mundial.

No hay comentarios:

Publicar un comentario