miércoles, 27 de febrero de 2013

Graciano, el nadapoderosu





N’Asturies, per desgracia, carecemos dende va munchos años los gobiernos de la FSA-PSOE, a vegaes en solitariu, y otres sofitaos polos IU o UPyD de turnu, y por supuestu, siempres cola inestimable collaboración de CC.OO y SOMA-UGT. Durante bona parte d’eses numberoses llexislatures de gobiernu, tuviemos a Graciano Torre como una figura importante, encargáu siempres d’estayes clave como Industria o Economía.

Nesti tiempu, tamién per desgracia, vivimos abondos conflictos llaborales n’Asturies, en munchos casos rellacionaos col pieslle d’empreses o instalaciones de determinaes compañíes. En práuticamente tolos casos, ún de los exes d’actuación de los representantes sindicales foi acudir al, en teoría, toopoderosu Graciano Torre, el superconseyeru que too lo puede iguar cola so mediación.

Sicasí, col pasu los años, vemos cómo esi apueste de CC.OO y UGT por consiguir aparar los despidos, o les regresiones nes condiciones llaborales, por mediu de la mediación institucional, ye inútil dafechu. Chupa Chups, Alas Aluminium, Venturo XXI, Rioglass, Juliana, Crady, Suzuki, y tantes otres decenes d’empreses son bonos testigos de que, en realidá, Graciano Torre, como’l restu del gobiernu asturianu, son “nadapoderosos”.

El gobiernu asturianu vien amosando que siempres sirve a los intereses del capital, en nengún casu a los trabayadores. Cuando los obreros d’Autotex s’encadenaron a les máquines pa que nun les llevaran, les fuerces de seguridá del estáu, manexaes por delegación de gobiernu, y cola complicidá del gobiernu asturianu, acudieron al rescate de la empresa, pa qu’enrriba de que dexaba na cai a más de 200 trabayadores, pudiera treslladar o vender la maquinaria. 

Esta incapacidá, nunos casos voluntaria y n’otros non, del gobiernu asturianu pa defender a los trabayadores, vien por tres víes: 

1)Ye cierto que pa determinaes actuaciones, la capacidá de maniobra del gobiernu asturianu ye mui llimitada, pola absoluta falta de soberanía cola que cunta n’estayes clave.
 2)Tamos nun sistema capitalista y, poro, ye natural que les instituciones de gobiernu defiendan más los intereses de la clase dominante, que los de la clase obrera.
 3)La escoyeta de cualquiera de los partíos tradicionales y los sos derivaos, siempres va a traer una tendencia haza caltener los sos ñeros d’enchufismu y cuotes de poder, ensin un interés real por camudar el panorama socioeconómicu y demográficu d’Asturies 

Estes dos víes caberes, incluso podríen amestase nuna sola, y ye que demientres temos baxo esti sistema, anque la mona se vista de seda, mona se queda. Con otres opciones polítiques rupturistes podríen ameyorar les coses, dende lluéu, pero seguiríen delles contradicciones de clase inevitables.

D’otru lláu, ye destacable’l papel de CC.OO, UGT ya incluso USO en munchos casos, como los sindicatos institucionales protagonistes d’esta estratexa dende va munchos años. Los sindicatos mayoritarios apuesten siempres pola “paz social”, por contener la llucha de la clase obrera con toles sos armes en defensa del puestu de trabayu o d’unes condiciones dignes. 

Amás, son innegables los finxos de xunión, por exemplu, de SOMA-UGT pa cola FSA, na xestión de fondos mineros, nos cargos executivos del partíu, incluso en cargos de gobiernu.  Nun ye nada nuevo’l poder fácticu que supón Fernández-Villa y el SOMA dientru de la FSA, y polo tanto, esiste una complicidá ente estructures de gobiernu y axentes sindicales mayoritarios pal caltenimientu d’unos intereses de poder determinaos, que nun atienden a los intereses de los y les trabayadores.

Poro, la conclusión que sacamos, ye que la estratexa d’acudir a “Graciano toopoderosu” ye un engañabobos pa calmar a los y les obreres, y aparar la so llucha. Lo que nun consiga por sí mesma la clase obrera organizada, nun mos lo va a dar nin el gobiernu asturianu, nin los sindicatos institucionales y, poro, ye imprescindible tomar concencia de que CCOO y UGT nun son ferramientes válides pa la defensa de los nuesos intereses.

Pesie a too, ye evidente, como dicía Lenin, de que ye necesario desendolcar la llucha “al traviés d’instituciones polítiques concretes”, y eses, d’un lláu, pueden ser l’apueste pol sindicalismu de clase, encarnáu en CSI, CNT, CGT, etc, -según preste más pola opción ideolóxica-  y d’otru, la construcción d’un frente políticu de calter asturianu, de clase, qu’apueste pol algame progresivu de mayor soberanía p’Asturies en tolos ámbitos, y por supuestu con un calter tresformador a nivel xeneral, tanto nel sistema económicu, como n’otros tarrenes como’l social, cultural, etc.

Graciano siempres foi, y sedrá, “nadapoderosu”, polo qu’entamar a autoorganizanos baxo estructures d’obediencia asturiana y de clase ye primordial p’aparar la llaceria que ye Asturies anguaño. La teoría vese nidia, pero la práutica, ye complicada. Hai qu’intentalo.

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