miércoles, 26 de diciembre de 2012

Dicir / Facer




Ye un fechu dignu de reconocese nun aconceyamientu al estilu d’alcohólicos anónimos, pero confiésolo: Dacuando, dame por ver una tertulia d’eses faches qu’echen n’Intereconomía, 13TV, y compañía. Y la verdá ye que da una mestura de risa y ganes de matar, pero tamién sirve pa deprender bien l’argumentariu base del entramáu drechista españolista.

Ún d’esos argumentos surde cuando se fala del tema catalán, del fechu de que’l nuevu alcuerdu de gobiernu ente CiU y ERC disponga de que va a cellebrase un referéndum d’autodetermín, con o ensin el consentimientu del estáu. Equí entama a falar el Hermann Terstch de turnu, a glayar y denunciar que “nun se puede permitir que s’incumpla la llei”, que s’ultraxe la sacrosanta y divina constitución de 1978.

Sicasí, como en too, hai un doble raseru: acabamos de conocer que’l Ministeriu de Fomentu niégase a cumplir cola toponimia llegal asturiana, porque la llingua asturiana nun ye oficial y, n’aquellos territorios onde nun hai otra llingua oficial aparte del castellán, la señalización va escrita nel idioma del imperiu.

Esto, fuera de les tertulies intereconómiques, llámase de tola vida incumplir la llei; pasase pel forru el nome oficial de los llugares, que’l gobiernu asturianu foi aprobando nestos caberos años, con más o menos rapidez, más o menos enfotu, pero ye un realidá que munchos conceyos yá cunten coles sos denomaciones oficiales en versión castellán/asturianu, o simplemente col nome popular, y esa debería ser la forma correuta de referise a esos territorios, tanto equí como na china popular.

Pero esto incomoda al gobiernu central, que como ye vezu, busca abellugu nel argumentu de que “la llingua asturiana nun ye oficial”. Y asina ye, nun ye oficial, precisamente violando l’artículu 3.2 de la santa constitución, que diz: “Las demás lenguas españolas serán también oficiales en las respectivas Comunidades Autónomas de acuerdo con sus Estatutos”.

Pero como nun podía ser d’otra forma, faen xusto lo que critiquen, tan pasándose pel forru les lleis qu’ellos mesmos crearon, pa puxar y caltener polos privilexos de les élites económiques, polítiques y sociales d’un estáu que ye una construcción d’orixe burgués, entamada dende arriba y encadarmada al traviés d’ellementos robaos a les distintes cultures que constituyen el so territoriu, pa la so posterior aculturización.

Nengún ta llibre de les contradicciones ente lo que se diz y lo que se fae, pero nesti casu l’asuntu ye sangrín dafechu: Nun respeten la toponimia llegal, nun cumplen la Llei d’Usu y Promoción de la Llingua Asturiana, incumplen drechos constitucionales como la vivienda, el trabayu, la oficialidá de toles llingües del estáu, y tantos otros aspeutos que, si mos fixamos bien, afeuten negativamente sólo a les clases populares.

Enxamás veremos que violen la constitución en perxuiciu de les élites, en nengún ámbitu, y ello ye simplemente porque tanto la constitución como la propia naturaleza d’España ye’l beneficiu del burgués, y si pa ello hai qu’incumplir lleis, s’incumplen.

Esti nuevu –que non caberu- ataque a la llingua asturiana, o a los nomes populares de les nueses parroquies, villes, ciudaes, conceyos… ye un ataque al propiu pueblu trabayador asturianu, y a les sos instituciones más cercanes. ¿Qué más da qu’escoyamos nes urnes en 2014, o cuando toque, a un gobiernu qu’apueste por oficializar dafechu tolos nomes populares, si va a llegar el gobiernu central a incumplilo?

L’autonomía asturiana ye una farsa, ye inútil, ye insuficiente, pero’l camín ye precisamente la descentralización, la soberanía, porque merecemos respetu, caltenimientu y promoción de la nuesa identidá, cultura, llingua, etc, y porque queremos cuntar con un estáu que de verdá cumpla les lleis, que garantice xusticia social, y dignidá , y ta comprobao col pasu lo siglos, que dientru d’España eso ye misión imposible.

Simplemente, porque siguirán diciendo una cosa y faciendo otra (o viceversa), según convenga o non a los verdaderos gobernantes d’esta construcción que llamamos España: la élite, y los sos esbirros nes instituciones autonómiques y llocales.


No hay comentarios:

Publicar un comentario