viernes, 23 de noviembre de 2012

Lluches pola autoestima




Estes pasaes selmanes Asturies vivió un fenómenu de gran rellevancia mediática, el “#SOSRealOviedo”, o lo que ye lo mesmo, el movimientu d’aficionaos y aficionaes pa salvar del desaniciu al equipu carbayón. Como derivao d’ello vimos un procesu de movilización popular perinteresante y dignu d’estudiu, que finó cola salvación del Real Uviéu tres atropar los y les aficionaes unos 2 millones d’euros que, amás, dexen a l’afición como l’aicionista mayoritariu de la entidá.

Muncha xente amosó’l so refugu nunos casos, o incomprensión n’otros, haza esti movimientu, considerándolu negativu o poco entendible. Como argumentos, oyí coses como que la xente pa coses realmente importante como evitar desahucios u otres custiones nun se moviliza tanto nin tan en masa, y nun ye mentira.Sicasí, yo veo munchos aspeutos positivos nesti episodiu, quiciabes non de consecuencies direutes, pero que pueden sentar bases futures. 
  
En primer llugar, -y creo que lo más importante-, los oxetivos pa los que surdió’l movimientu popular pa la salvación del Real Uviéu cumpliéronse, pola aición y organización de l’afición por sí mesma. Moralexa: la xente tien qu’atalantar que, con unidá popular por un oxetivu en comuña, podemos camudar munches coses, o salvales, nestos momentos nos qu’en dalgunes custiones prima la resistencia.
 
En segundu llugar, camiento que nun país avieyáu, y en munchos casos poco o nada dáu al movimientu, a llevantar el culu de la siella, la esistencia d’un movimientu activu y vindicativu, anque seya nel ámbitu futbolísticu, puede sentar les bases pa la llucha n’otres estayes, o simplemente pa crear una concencia de que les coses algámense lluchando y movilizándose. Nun sobra cualquier tipu de movimientu popular que -dientru d’unos parámetros- se mueva y lluche polo que considere.

El tercer aspeutu a considerar, baxo la mio visión, ye que’l Real Uviéu, dientru del so ámbitu, ye hestoria d’Asturies, y parte insepartable de la identidá del conceyu d’Uviéu y del país, igual qu’otres instituciones deportives y de munches otres estayes. A ello amesto que ye un sentimientu, y ello ye lo que-y da un calter tan xunitariu y fuerte. Amósase que potenciá-y a la xente’l so sentimientu, seya futbolísticu, patrióticu, de pertenencia a la clas obrera, etc. ye una ferramienta de movilización importante.

Partiendo d’esa base, yo personalmente nun entendí les crítiques de munchos/es asturianistes pa con esti movimientu, puesto que si caltenemos cierta coherencia pa col camientu de caltener cualquier aspeutu de la nuesa identidá nacional, atalanto que sofitar la salvación del Real Uviéu yera dalgo lóxico.

Equí apaez l’argumentu de la crítica a les “SAD”, a qu’a la fin ponemos perres polos pufos que dexaron unos xestores pufistes y delincuentes. Ye correutu, toi d’alcuerdu, pero non por ello hai que dexar que desapaezca. Ye como si nel casu d’Asturies en conxuntu, como furrula baxo sistema capitalista, consideramos qu’hai que dexala morrer. Non. Lo qu’hai que facer ye lluchar por un sistema igualitariu y de poder popular, lo mesmo que nel fútbol, y ello ye un llabor a llargu plazu.

En definitiva, pongo de nueu enfotu n’autoestima que xeneró y xenera esti episodiu ente una parte del pueblu asturianu, y ello ye perimportante, y dalgo que nun mos podemos permitir despreciar.

En rellación con esti casu del #SOSRealOviedo, agora vamos tocar el tema de “#SofituRadioSele”. Pa quien nun lo sepa, Radio Sele, la hestórica radio llibre 100% n’asturianu y asitiada nel conceyu d’Uviéu, ta en peligru de desaniciu, poles dificultaes económiques pa pagar l’alquiler del llocal onde s’asitien les sos instalaciones. Ye por ello que ponen a dimposición del pueblu asturianu un númberu de cuenta (ver imaxe al final del post) p’atropar les perres necesaries coles que continuar l’actividá.

Camiento imprescindible responder tamién con un movimientu de persones que nun permitan el desaniciu d’un mediu de comunicación llibre y popular, y esi movimientu tien que tar compuestu básicamente pol asturianismu. Nun podemos permitir baxo nengún conceutu siguir perdiendo espacios, y menos cuando se trata d’un mediu d’espresión. Hai que tar al altor de les circunstancies, poner caún lo que puea, y sobre too, que la cosa nun quede ehí, implicase, y potenciar una ferramienta que me paez mui desaprovechada pola pasividá d’un espaciu que nun pasa pol so meyor momentu.

Ye, igual que nel casu anterior, una custión d’autoestima: podemos ver cómo muerre Radio Sele, llamentanos, buscar culpables, echar pestes de lo mal que ta esti movimientu…, o garrar l’aniciativa, y facer lo que tenemos que facer. Incluso nesti mal momentu tenemos capacidá suficiente pa ello.

D’otru lláu, si ponemos en rellación el casu del equipu de fútbol uvieín y de la radio llibre, nun vi a los y les persones que criticaben el movimientu de mena frontal, dicir nada alrodiu del emplegu del asturianu na campaña de salvación del Real Uviéu, poniendo a dimposición de la xente la posibilidá de mercar aiciones nuna versión n’asturianu de la web. O tamién, a l’aniciativa de l’afición azul, que pondrá urnes nel Carlos Tartiere nes que recaudar perres pa Radio Sele. Son exemplos tanxibles y direutos de lo positivo d’estos movimientos populares.

Cualquier pequeña victoria moral ye valiosa y necesaria nestos momentos, polo que yo anímovos a poner el vuesu granín d’arena na salvación de la radio llibre n’asturianu. Porque contribuye a caltener la nuesa identidá, y a dar voz a les lluches del pueblu trabayador d’esti país. Casi na…

1 comentario:

  1. N'Asturies nun ye solo la pequeña, ye la llucha piquiñuca la que munches veces llogra victories.

    ResponderEliminar