El testu que vien darréu ye una torna a la llingua asturiana d’un estractu
sacáu del llibru “Los fundamentos sociales de la cuestión femenina y otros
escritos”, obra na que se recueyen trabayos teóricos d’Alexandra Kollontai
alrodiu del feminismu y la cuestión de la muyer dende una perspeutiva marxista.
Kollontai foi bolchevique, y participante na revolución
qu’afitó la construcción de la URSS. Como Comisaria del Pueblu pa l’Asistencia
Pública puxó pol ampliu desendolcu de los drechos de les muyeres, -práuticamente
inesistente na etapa de la Rusia Zarista-. La so posterior participación na
Oposición Obrera fizo que perdiera influyencia, hasta qu’en 1923 pasó al tarrén
diplomáticu, siendo la primer muyer embaxadora de la hestoria.
Nota d’entamu: Cuando Kollontai fala de “les
feministes”, ta refiriéndose a les conceiciones reformistes d’esi movimientu,
les que nun consideren el capitalismu como’l raigañu de la opresión de xéneru.
La llucha polos derechos políticos
Les
feministes respuenden a les nueses crítiques diciendo: inclusive si-vos paecen
enquivocaos los argumentos que tán detrás de la nuesa defensa de los derechos
políticos de les muyeres, ¿puede amenorgase la importancia de la demanda en sí,
que ye igual d'urxente pa les feministes y pa les representantes de la clase
trabayadora? ¿Nun pueden les muyeres de dambos bandos sociales, pol bien de les
sos aspiraciones polítiques comunes, superar les barreres del antagonismu de
clase que les dixebren? ¿Nun van ser capaces de xuru de llibrar una llucha
común contra les fuerces contraries que les arrodien? La división ente la
burguesía y el proletariáu ye tan inevitable como otres cuestiones que mos
afeuten, pero nel casu d'esti asuntu particular les feministes creyen que les
muyeres de les distintes clases sociales nun tienen diferencies.
Les
feministes siguen tornando a estos argumentos con tristura y desconciertu,
viendo nociones preconcebíes de llealtá partidista na negativa de les
representantes de la clase trabayadora a xunir les sos fuerces con elles na
llucha polos derechos políticos de les muyeres. ¿Ye realmente ésti'l casu?
¿Esiste una identificación total de les aspiraciones polítiques o, nesti casu,
al igual qu'en tolos demás, l'antagonismu la creación d'un exércitu de muyeres
indivisible, perriba de les clases? Tenemos que responder a esta cuestión primero
que podamos definir les táutiques que les muyeres proletaries van a emplegar p’algamar
drechos políticos pal so sexu.
Les
feministes declaren tar del lláu de la reforma social, y dalgunes d'elles
inclusive dicen tar a favor del socialismu —nun futuru alloñáu, de xacíu— pero
nun tienen la intención de lluchar ente les files de la clase obrera pa
consiguir estos oxetivos. Les meyores d'elles creyen, con inocente sinceridá,
qu'una vegada que los asientos de los diputaos tean al so algame van ser
capaces de curar les llagues sociales que se formaron, na so opinión, por
cuenta de que los homes, col so egoísmu inherente, fueron los dueños de la
situación. A pesar de les bones intenciones de grupos individuales de
feministes escontra'l proletariáu, siempres que se plantegó la cuestión de la
llucha de clases dexaron el campu de batalla con medrana. Reconocen que nun
quieren interferir en causes ayenes, y prefieren retirase al so lliberalismu burgués
que-yos ye tan cómodamente familiar.
Por muncho
que les feministes burgueses traten de reprimir el verdaderu oxetivu de los sos
deseos políticos, por muncho qu'aseguren a les sos hermanes menores que la
participación na vida política promete beneficios inconmensurables pa les
muyeres de clase trabayadora, l'espíritu burgués que trescala tol movimientu
feminista da un coloríu de clase inclusive a la demanda d'igualdá de derechos
políticos colos homes, que podría paecer una demanda xeneral de les muyeres.
Distintos oxetivos ya interpretaciones de cómo tienen d'usase los derechos
políticos crea una muria insalvable ente les muyeres burgueses y les
proletaries. Esto nun contradiz el fechu de que les xeres inmediates de los dos
grupos de muyeres coincidan en cierta midida, persabiendo que los
representantes de toles clases qu'aportaron al poder políticu esfórciense
sobremanera en llograr una revisión del Códigu Civil, qu'en cada país, en mayor
o menor midida, discrimina a les muyeres. Les muyeres puxen por consiguir
cambeos llegales que permitan condiciones llaborales más favorables pa elles,
caltiénense xuníes contra les regulaciones que llegalicen la prostitución, etc.
Sicasí, la coincidencia d'estes xeres inmediates ye de calter puramente formal.
Asina, l'interés de clase determina que l'actitú de los dos grupos escontra
estes reformes sía fondamente contradictoria.
L'instintu
de clase —digan lo que digan les feministes— siempres demuestra ser más
poderosu que'l noble entusiasmu de les polítiques “percima de les clases”. En
cuantes que les muyeres burgueses y les sos “hermanes menores” son iguales na
so desigualdá, les primeres pueden, con total sinceridá, faer grandes esfuerzos
en defender los intereses xenerales de les muyeres. Pero, una vegada que se
superaren estes barreres y les muyeres burgueses aportaren a l'actividá
política, les actuales defensores de los derechos de toles muyeres” van a
convertise en defensores entusiastes de los privilexos de la so clase, van a
quedar contentes con dexar a les hermanes menores ensin nengún drechu. Asina,
cuando les feministes falen coles muyeres trabayadores alrodiu de la necesidá
d'una llucha común pa consiguir dalgún principiu xeneral de les muyeres”, les
muyeres de la clase trabayadora tán naturalmente roceanes.
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