Va unos díes, dende
Equo-Asturies afitaben nun comentariu que “non too val”, respeuto a la llucha
de los trabayadores de la fábrica d’armes de Trubia. Según la posición de la
organización verde, Equo ta a la escontra del caltenimientu de ciertes
actividaes que diríen a la escontra del so ideariu, y una d’elles ye
l’armamentística. Nel so llugar, desplicaron
que van a presentar un proyeutu d’ “emplegos verdes”, basaos n’actividaes
caltenibles y que compensaríen la perda d’esos puestos de trabayu –supongo yo-.
Anque ye una postura
qu’otra xente podrá ver respetable o incluso tar d’alcuerdu, na mio opinión ye
una salida de tonu. Val, a min tampoco ye que m’entusiasme que se fabrique
armamentu n’Asturies, que se va a emplegar pa los intereses de les oligarquíes
en cualquier parte del mundu, pero, ¿de verdá se puede reprochar a los
trabayadores que quieran caltener el so puestu de trabayu y, poro, l’actividá
de la factoría? ¿De verdá se puede pensar que, con esti sistema –y más na
coxuntura d’anguaño- se puede desendolcar de forma efeutiva eso de los
“emplegos verdes”?
Amás, nesti casu, la
posición d’Equo ye inda más sangrina si tenemos en cuenta que, por poner un
exemplu, esta organización toleró la invasión de Libia por parte de la OTAN. Ye
una actuación incoherente dafechu que veas mal caltener fábriques d’armamentu
nel nuesu territoriu, y al mesmu tiempu nun t’opongas dende l’entamu a una intervención
militar que, yá ensin siquier entrar nos sos motivos, debería ser dafechu
refugable pa una organización que puxa pol pacifismu –o eso diz-. Poro, sedría
recomendable un poco de coherencia nesi sentíu.
D’otru lláu, tamién s’espeya
otra custión nel paecer d’Equo: un
analís de la realidá que nun se basa pa nada en posiciones de calter rupturista
pa col capitalismu. D’otra manera, nun atalantaría’l sentíu de tar a favor de
zarrar la fábrica d’armes. Sí, nun produz carambelos, sinon vehículos y armes
que sirven pa matar, pero col pieslle de la fábrica de Trubia, simplemente
vamos consiguir amestar cientos o incluso milenta persones más a les llistes de
desemplegu, y facer polvu económicamente al territoriu averáu.
El problema que supón
la militarización progresivo de los países, l’usu de la intervención bélica por
parte de los estaos –o entidaes supraestatales como XE, OTAN, etc.-, o la
creación de conflictos armaos por intereses económicos, sólo tien un orixe:
capitalismu. Poro, nun tien sentíu esi bonrrollismu de camudar fábrica d’armes
por supuestos emplegos alternativos, porque ta alloñao dafechu de la realidá.
Si queremos finar col militarismu y demás custiones rellacionaes, lluchemos
escontra’l tueru del problema, el capitalismu, y non escontra una fueya del árbol,
que ye la fábrica de Trubia, con cuyu zarru sólo perderán los trabayadores.
D’otru lláu, y anque
nun ta direutamente rellacionao con Equo, sí que pudimos ver a xente averao col
espaciu ideolóxicu d’Equo allegrase pol pieslle adelantáu de la minería del
carbón. El motivu, que ye contaminante. Nun importa que la minería seya
industria base de bona parte d’Asturies, o la perda de miles de puestos de
trabayu. Nun importa la muerte de comarques enteres, la emigración forciao, el
declive demográficu, y demás llaceries; simplemente, ye bono que la minería
zarre, pa que nun contamine. Eso ye una gran mexada fuera’l tiestu, qu’anque
nun sedría xusto atribuyir a Equo como organización, sí que correspuende un
tirón d’oreyes a seutores del so espaciu ideolóxicu.
Nesti episodiu de la
minería tamos no mesmo: dexen como positivo lo qu’en realidá ye superficial
dafechu, porque les esplotaciones carboníferes siguirán siendo les mesmes o
incluso más anque piesllen les asturianes. La diferencia: que’l carbón vendrá
de fuera, sacao por obreros en condiciones de semi-esclavitú, con un coste
mínimu, pa que los Goldman Sachs o Xstrata –dueños d’AZSA- de turnu sigan
faciéndose d’oru.
Tamién ye bien
remarcable la posición d’Equo-Asturies, favoratible a la fusión de conceyos –por
exemplu, na Comarca’l Nalón-. Creo que ye enquivocao dafechu, porque esta
postura nun favorez al ciudadanu. Hai que potenciar mecanismos de cooperación
pente conceyos, al traviés de ferramientes como les mancomunidaes, pero ye
imprescindible caltener o incluso ampliar la cadarma conceyil dende’l puntu de
vista de la participación democrática.
A mayor
centralización, el poder popular perderá puxu, siempres cuntando con que tampoco
vamos a consiguir la meta de la participación popular na toma de decisiones col
actual sistema, nin con un estáu español que siempres tiende haza la
centralización. Poro, falar de “reiniciar la democracia”, y defender al tiempu
la fusión de conceyos, ye contradictorio, al menos visto dende una perspeutiva
soberanista y anticapitalista.
Pa finar, prestaríame
facer una reflexón alrodiu del ecoloxismu como ideoloxía. Considero que’l
verdaderu sentíu y utilidá del ecoloxismu –falo a nivel de movimientu sociopolíticu,
o de partíu, ensin entrar nel facer bien valiosu del asociacionismu ecoloxista-
podemos atopalu cuando s’enmarca dientru
d’un proyeutu ideolóxicu más ampliu. De nueu, hai que señalar al capitalismu
como la causa de los males mediuambientales d’esti planeta, polo que nun me
paez afayaízo lluchar pol ecoloxismu dende posiciones reformistes.
Les dinámiques de
sobreproducción capitalista, la tolerancia de los gobiernos pa colos esfarrapes
mediuambientales producíos pola industria, la violación sistemática de la
probetaya regulación mediuambiental esistente, son dalgunos de los problemes a
los que sólo mos podremos alfrentar de manera verdaderamente efeutiva dende
posiciones revolucionaries.
Dicir, como se diz
dende’l Partíu Verde Européu, que lo de salir del euru ye un alderique estéril,
porque lo prioritario ye remocicar el sistema finacieru, bancariu, etc., ye
amosar que dende esi espaciu políticu nun s’apuesta por un proyeutu de clase
obrera, nin por tesis que verdaderamente amosen un camín de cambiu.
Na mio opinión, considero que’l movimientu ecoloxista
debe dir lo más averao posible a los movimientos de llucha revolucionario, anticapitalista,
ente ellos el marxista. Y siguiendo cola rellación, camiento tamién que’l meyor
espaciu onde se puede desendolcar esi movimientu nel marcu específicu asturianu
ye dientru d’un proyeutu qu’apueste pola emancipación social y nacional del
pueblu asturianu, esto ye, el soberanismu.
Poro, considero
qu’Equo toma un camín enquivocáu dafechu nestes custiones, que tienen un orixe
nidiu na falta de crítica real de la organización pa col verdaderu enemigu del
ecoloxismu y demás finxos ideolóxicos, esto ye, el capitalismu y les sos
dinámiques.
Sicasí, y como non too
va a ser criticar –anque la intención sea constructiva-, vamos dicir qu’al
césar lo que ye del césar: faen trabayu interesante n’asuntos como puede ser la
custión del llobu n’Asturies, y tamién amosen una postura mui positiva en
cuantes a la defensa del derechu a la oficialidá del asturianu, y a la
escolarización na nuesa llingua. Pero hai puntos que, simplemente, chirríen,
porque nun van na llinia de defensa real d’un ecoloxismu efeutivu, nin de
defensa de la clase obrera como beneficiariu d’esa llinia ecoloxista.
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