jueves, 7 de marzo de 2013

Nun val too



Va unos díes, dende Equo-Asturies afitaben nun comentariu que “non too val”, respeuto a la llucha de los trabayadores de la fábrica d’armes de Trubia. Según la posición de la organización verde, Equo ta a la escontra del caltenimientu de ciertes actividaes que diríen a la escontra del so ideariu, y una d’elles ye l’armamentística.  Nel so llugar, desplicaron que van a presentar un proyeutu d’ “emplegos verdes”, basaos n’actividaes caltenibles y que compensaríen la perda d’esos puestos de trabayu –supongo yo-.

Anque ye una postura qu’otra xente podrá ver respetable o incluso tar d’alcuerdu, na mio opinión ye una salida de tonu. Val, a min tampoco ye que m’entusiasme que se fabrique armamentu n’Asturies, que se va a emplegar pa los intereses de les oligarquíes en cualquier parte del mundu, pero, ¿de verdá se puede reprochar a los trabayadores que quieran caltener el so puestu de trabayu y, poro, l’actividá de la factoría? ¿De verdá se puede pensar que, con esti sistema –y más na coxuntura d’anguaño- se puede desendolcar de forma efeutiva eso de los “emplegos verdes”?

Amás, nesti casu, la posición d’Equo ye inda más sangrina si tenemos en cuenta que, por poner un exemplu, esta organización toleró la invasión de Libia por parte de la OTAN. Ye una actuación incoherente dafechu que veas mal caltener fábriques d’armamentu nel nuesu territoriu, y al mesmu tiempu nun t’opongas dende l’entamu a una intervención militar que, yá ensin siquier entrar nos sos motivos, debería ser dafechu refugable pa una organización que puxa pol pacifismu –o eso diz-. Poro, sedría recomendable un poco de coherencia nesi sentíu.

D’otru lláu, tamién s’espeya otra custión  nel paecer d’Equo: un analís de la realidá que nun se basa pa nada en posiciones de calter rupturista pa col capitalismu. D’otra manera, nun atalantaría’l sentíu de tar a favor de zarrar la fábrica d’armes. Sí, nun produz carambelos, sinon vehículos y armes que sirven pa matar, pero col pieslle de la fábrica de Trubia, simplemente vamos consiguir amestar cientos o incluso milenta persones más a les llistes de desemplegu, y facer polvu económicamente al territoriu averáu.

El problema que supón la militarización progresivo de los países, l’usu de la intervención bélica por parte de los estaos –o entidaes supraestatales como XE, OTAN, etc.-, o la creación de conflictos armaos por intereses económicos, sólo tien un orixe: capitalismu. Poro, nun tien sentíu esi bonrrollismu de camudar fábrica d’armes por supuestos emplegos alternativos, porque ta alloñao dafechu de la realidá. Si queremos finar col militarismu y demás custiones rellacionaes, lluchemos escontra’l tueru del problema, el capitalismu, y non escontra una fueya del árbol, que ye la fábrica de Trubia, con cuyu zarru sólo perderán los trabayadores.

D’otru lláu, y anque nun ta direutamente rellacionao con Equo, sí que pudimos ver a xente averao col espaciu ideolóxicu d’Equo allegrase pol pieslle adelantáu de la minería del carbón. El motivu, que ye contaminante. Nun importa que la minería seya industria base de bona parte d’Asturies, o la perda de miles de puestos de trabayu. Nun importa la muerte de comarques enteres, la emigración forciao, el declive demográficu, y demás llaceries; simplemente, ye bono que la minería zarre, pa que nun contamine. Eso ye una gran mexada fuera’l tiestu, qu’anque nun sedría xusto atribuyir a Equo como organización, sí que correspuende un tirón d’oreyes a seutores del so espaciu ideolóxicu.

Nesti episodiu de la minería tamos no mesmo: dexen como positivo lo qu’en realidá ye superficial dafechu, porque les esplotaciones carboníferes siguirán siendo les mesmes o incluso más anque piesllen les asturianes. La diferencia: que’l carbón vendrá de fuera, sacao por obreros en condiciones de semi-esclavitú, con un coste mínimu, pa que los Goldman Sachs o Xstrata –dueños d’AZSA- de turnu sigan faciéndose d’oru.

Tamién ye bien remarcable la posición d’Equo-Asturies, favoratible a la fusión de conceyos –por exemplu, na Comarca’l Nalón-. Creo que ye enquivocao dafechu, porque esta postura nun favorez al ciudadanu. Hai que potenciar mecanismos de cooperación pente conceyos, al traviés de ferramientes como les mancomunidaes, pero ye imprescindible caltener o incluso ampliar la cadarma conceyil dende’l puntu de vista de la participación democrática.
 
A mayor centralización, el poder popular perderá puxu, siempres cuntando con que tampoco vamos a consiguir la meta de la participación popular na toma de decisiones col actual sistema, nin con un estáu español que siempres tiende haza la centralización. Poro, falar de “reiniciar la democracia”, y defender al tiempu la fusión de conceyos, ye contradictorio, al menos visto dende una perspeutiva soberanista y anticapitalista.

Pa finar, prestaríame facer una reflexón alrodiu del ecoloxismu como ideoloxía. Considero que’l verdaderu sentíu y utilidá del ecoloxismu –falo a nivel de movimientu sociopolíticu, o de partíu, ensin entrar nel facer bien valiosu del asociacionismu ecoloxista-  podemos atopalu cuando s’enmarca dientru d’un proyeutu ideolóxicu más ampliu. De nueu, hai que señalar al capitalismu como la causa de los males mediuambientales d’esti planeta, polo que nun me paez afayaízo lluchar pol ecoloxismu dende posiciones reformistes.

Les dinámiques de sobreproducción capitalista, la tolerancia de los gobiernos pa colos esfarrapes mediuambientales producíos pola industria, la violación sistemática de la probetaya regulación mediuambiental esistente, son dalgunos de los problemes a los que sólo mos podremos alfrentar de manera verdaderamente efeutiva dende posiciones revolucionaries.

Dicir, como se diz dende’l Partíu Verde Européu, que lo de salir del euru ye un alderique estéril, porque lo prioritario ye remocicar el sistema finacieru, bancariu, etc., ye amosar que dende esi espaciu políticu nun s’apuesta por un proyeutu de clase obrera, nin por tesis que verdaderamente amosen un camín de cambiu.

Na mio  opinión, considero que’l movimientu ecoloxista debe dir lo más averao posible a los movimientos de llucha revolucionario, anticapitalista, ente ellos el marxista. Y siguiendo cola rellación, camiento tamién que’l meyor espaciu onde se puede desendolcar esi movimientu nel marcu específicu asturianu ye dientru d’un proyeutu qu’apueste pola emancipación social y nacional del pueblu asturianu, esto ye, el soberanismu. 

Poro, considero qu’Equo toma un camín enquivocáu dafechu nestes custiones, que tienen un orixe nidiu na falta de crítica real de la organización pa col verdaderu enemigu del ecoloxismu y demás finxos ideolóxicos, esto ye, el capitalismu y les sos dinámiques.

Sicasí, y como non too va a ser criticar –anque la intención sea constructiva-, vamos dicir qu’al césar lo que ye del césar: faen trabayu interesante n’asuntos como puede ser la custión del llobu n’Asturies, y tamién amosen una postura mui positiva en cuantes a la defensa del derechu a la oficialidá del asturianu, y a la escolarización na nuesa llingua. Pero hai puntos que, simplemente, chirríen, porque nun van na llinia de defensa real d’un ecoloxismu efeutivu, nin de defensa de la clase obrera como beneficiariu d’esa llinia ecoloxista.

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