Nun descubro la pólvora si digo qu’ún de los
pegoyos básicos y fundamentales del capitalismu ye’l consumismu. Cuanto más se
desarrolla esti sistema, la custión del consumismu algama mayor protagonismu ya
importancia, hasta facer bono aquello de que “l’orde capitalista ye anguaño una
inmensa fábrica, con un hipermercáu amestáu”.
Pa les élites económiques el negociu ye
redondu: d’un lláu, col trabayu del obreru, algamen una plusvalía, o lo que ye
lo mesmo, queden con gran parte del valor producíu por elli, y d’otru lláu, col
salariu apurríu pol xefe, l’obreru destina lo ganao a comprar, tornando’l
beneficiu al patrón. Por supuestu, a esto hai qu’amestar otru aspeutu:
l’endeudamientu que deriva d’estes aiciones consumistes; dende’l pagu del coche
a coses más básiques como puede ser la vivienda, mercantilizaes cuando deberíen
de ser un derechu y, poro, tar llibres d’ello. Quieren facenos vivir al día,
ensin camentar que vamos a tar empufaos hasta’l día de la nuesa muerte.
Poro, tenemos un círculu perfeutu, nel qu’en
conclusión vemos cómo a la fin esi dineru que ganamos col nuesu trabayu,
tanto’l que recibimos en forma de salariu como’l que se queda direutamente
l’empresariu, va a tornar casi na totalidá al patrón. Too esto ye dalgo
xeneral, inherente al sistema capitalista, que podrá presentar ciertes especifidaes
según el contestu de cada llugar, pero no que poco más hai que rascar como
conceutu.
Sicasí, el consumismu tien otru aspeutu, nel
que ye interesante afondar daqué más: ye
una ferramienta del sistema pa desarmanos, pa despolitizanos, convertir la
posesión nel centru de too, y en definitiva, caltener l’alienación, y
convertinos en suxetos que viven pa trabayar, trabayen pa consumir, y consumen
como forma de vida. N’Asturies conocemos bien esta custión, y ye que dientru de
les numberoses estratexes de les élites p’achaplanos como pueblu combativu y
concenciáu, empleguen l’arma consumista como puntu importante.
Cada vegada tenemos menos fábriques, pero de
centros comerciales vamos sobraos. N’Uviéu el texíu industrial muerre ensin
remediu, pero surden como setes los Calatrava, Centru Cívicu, Salesas o Los
Prados de turnu. Lo mesmo en Xixón, na comarca
d’Avilés con espacios como ParqueAstur, Siero col Parque Principado, les
cuenques con Caudalia y Valle’l Nalón, etc. Yo creo que toos nos entrugamos
dalguna vez cómo se caltienen toos con vida nun sitiu pequeñu como Asturies…
La rempuesta ye nidia. Nun país como esti,
onde pensionistes y prexubilaos conformen un seutor importante de la población
como productu del avieyamientu demográficu y la política de sovenciones pa callar la llucha social, una bona vía d’escape
ye la de centrar el “qué facer” alredor del consumismu. Pero la mocedá tampoco
queda al marxe de too esto, y ye que por supuestu, ye muncho meyor puxar porque
los mozos y moces potencien el verbu “tener”
en llugar del “ser”.
Otru puntu a considerar dientru del desendolcu
del consumismu n’Asturies al traviés de los Centros Comerciales, ye’l tarrén
llaboral que se crea alredor d’estos. Puestos de trabayu temporales, precarios,
con condiciones en regresión, y que pesie a too ye la única espeutativa
llaboral esistente pa munchos asturianes y asturianes, cuya alternativa ye únicamente
la emigración.
El neolliberalismu cinca la so llibertá al
tarrén mercantil, comercial, y eso ye lo que mos quieren aplicar al traviés del
consumismu, que mos sintamos llibres pol fechu de que podemos escoyer si mercar
el pantalón nel Decathlon o nel InterSport, o si dir al Calatrava o a Caudalia.
La llibertá ye un conceutu amplísimu, pero camiento que precisamente ún de los
aspeutos de menor importancia ye precisamente esti, la llibertá a la hora de
consumir.
Demientres nun tengamos garantizada la
cobertoria de les nueses necesidaes básiques, y nun tengamos un sistema nel que
la clase obrera seya l’únicu actor, que
gobierna, xestiona y trabaya d’él y pa él,
la llibertá de mercar el pimientu nel
Alimerka o nel Eroski ye lo que menos debería d’importanos.
Combatir la superficialidá que mos quieren
llantar al traviés del consumismu como forma de vida ye una forma de defender
Asturies, y de resistencia escontra’l capitalismu xabaz.
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