Últimamente venimos güeyando un ciertu
resurdimientu d’aquello del “nin d’izquierdes nin de dereches” y otros llemes
bien conocíos a lo llargo de la hestoria. Esti tipu de discursos topen un nome
común nel “tercerposicionismu” o “tercer vía”, movimientos que s’autodenomen
“nin d’izquierda nin de derecha”, y que teóricamente refuguen tanto espresiones
capitalistes como comunistes o anarquistes.
Y digo teóricamente, porque la hestoria diz lo
contrario: al final esti tipu de movimientos “nin d’izquierdes nin de
dreches” acaba siendo’l perru presa del
capital, y asitiándose nel tarrén de la ultradrecha. Como exemplu, dicir que
baxo esta vía atopamos hestóricamente movimientos tan nefastos como’l facismu,
el nacional-socialismu, el falanxismu, el sinarquismu mexicanu, la Guardia de
Fierro rumana y tantos otros en numberosos países, con un discursu calcáu y
basáu nel ultranacionalismu del estáu correspondiente, el racismu, machismu,etc,
y posiciones pseudoanticapitalistes que,
cuando lleguen el poder, amosen ser tolo contrario: el salvavides de la
burguesía.
El “nin d’izquierdes nin de dreches” ye una
forma d’interclasismu, o lo que ye lo mesmo, amestar organizaciones y razonamientos
de calter “conciliador”, qu’apelen al bien común del país. Sicasí, yo
entrúgome: ¿cómo ye posible consiguir el bien común d’Asturies baxo un sistema
clasista favoratible a la burguesía? ¿De verdá tenemos que buscar “confluyir”
coles mesmes élites que lleven munches décades reprimiéndonos tanto como
asturianos, como clase obrera?
Les élites económiques y la so representación
política enxamás miraron p’Asturies como dalgo más qu’un cachu tierra del que
sacar beneficiu cuando ye posible. Enxamás ficieron otra cosa que sofitar tou
tipu de rexímenes y gobiernos claramente perxudiciales p’Asturies a tolos
niveles, como per otru lláu correspuende a esta clase dominante. El mal nun ye
“España” como ente abstractu. El mal ye la so representación d’una élite espeyu
del sistema capitalista, que puxa por España como’l proyeutu político-económicu
que caltenga los sos intereses de clase.
El mal, poro, ye un sistema capitalista que
mos oprime social y culturalmente al traviés de les sos distintes ferramientes,
y entós yo entrugo: ¿cómo se puede plantegar l’interclasismu como igua a una
situación que precisamente requier de soluciones de clase que pongan igua a la
opresión nacional y de clase?
Que nós, clase obrera, vayamos xuntos de la
manina colos Cosmen y compañía, sólo significa daqué: firmar la sentencia de
muerte d’esti país. ¿Pensamos que nun van a fagocitanos, que va a apaecése-yos
l’espíritu santu y de sópitu tornase esmolecíos polos sos “siervos” y por
Asturies como dalgo más qu’un territoriu con intereses económicos a aprovechar?
Si n’Asturies el movimientu nacionaliegu
modernu tuvo un orixe claramente obreru, y entá lu caltién, ye precisamente
porque sólo la clase obrera lluchó pol presente y pol futuru d’esti país nes
sos distintes estayes. Enxamás vamos ver un movimientu de lliberación que
tamién ameste a la burguesía, porque nin esta ta interesada na llibertá del
pueblu asturianu, nin dichu movimientu sedría más qu’una patraña, una gran
mentira dirixida al caltener los privilexos de los mesmos que mos afueguen.
En definitiva, ye imprescindible que como
asturianos y como clase obrera sepamos combatir cualquier tipu d’espresión
“conciliadora” pa coles élites, porque’l “nin d’izquierdes nin de dreches” tien
un usu y unos fechos hestóricos venceyaos a movimientos nefastos pa la clase
obrera. Y n’Asturies, col populismu centraliegu y nacionalista español d’UPyD yá metíos nel parllamentu, espresiones
populistes como FAC, y la "izquierda" de PSOE ya IU –que nel casu’l PSOE
prautica un nacionalismu español radical-, tenemos un bon caldu de cultivu pa
esti tipu de discursos supuestamente patrióticos qu’al final acaben nuna suerte
de “neocovadonguismu” ranciu, y na complicidá pa cola élite que mos mata como
pueblu y como clase social.
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